Ansietat social?????
Bon dia, no se si us ha arribat el meu anterior missatge pero per si un cas us ho torno a escriure.
Em poso super nerviosa als pasadisos del institut, per por a que puguin pensar. Quan algú es riu a prop meu crec que s'está rient de mi. Paso llargues estones pensant i arrepentint-me de totes les "cagades" que he fet a lo llarg de la meva vida. Em penso que tothom diu que soc lletja o gorda. A vegades he arribat a pensar que no li caic be a ningú de la meva escola (encara que tinc amigues). Quan algú em mira i no el conec crec que mesta criticant. Fa poc vaig portar una samarreta de la meva peli oreferida i tenia por de que tothom creiés que soc una friki. Es aixó ansietat social? Es a dir mai e tingut un a atac d'ansietat pero... En fi, m'agradaria saber si ho es.
Gracies
InterPersonal

Hola Mrs.vWaters,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot oblidem-nos d'etiquetar-nos. Les etiquetes ens poden ser útils en algun moment, però normalment acaben perjudicant a la persona que s'hi identifica.
Els humans som éssers socials i això implica que vivim en societat. Ens necessitem els uns als altres per poder sobreviure com a espècie i per tant ens hem de relacionar. És normal tenir certa por al rebuig, perquè sentir-se exclòs d'un grup no és una sensació agradable. De totes maneres tu em dius que tens amigues i no entenc per què et fixes tant en les persones desconegudes. Per què els otorgues tant poder sobre tu? Posa el focus en tu, en les teves amistats i en la gent del teu voltant.
Pensa que ningú està exempt de crítiques, però s'ha de saber donar-los el pes que pertoca.
No és fàcil canviar el xip, però amb una mica d'esforç i voluntat, veuràs que si et mostres tal com ets i et centres en tu mateixa, deixarant de tenir tanta importància les reaccions dels altres.
Una abraçada
www.consultajove.cat