ESTIC GORDA? MAPSA
Hola!
Em podeu ajudar? Esque tinc 13 anys, sóc una nena alta, faig 1,68,i peso 68, i el que em pasa es que quan em poso devan del mirall em faig fàstic, ultimament no menjo gaire, i no perquè no vulgui sinó perquè no em ve de gust, nose si es perquè em pasa això que em vec grasa.. però no tinc molta gana.. ODIO LES MEVES CAMES! LES ODIOO! I LA MEVA PANXA TAMBÉ. Em podrieu dir alguna manera pràctica a part de tenir bona alimentació i fer esport? Esque fer esport, faig zumba, i de alimentació.. No tinc gana, i esque la veritat.. crec que no menjo perquè sé que estic gorda.. i em vull aprimar.. tinc enveja de les nenes que tenen unes cametes super boniques i estilitzades i bon culet.. Jo també ho vull.. però esque el que em pasa també es que si m'inviten a un crosan de xocolata.. no dic mai que no.. esque no puc dir que no! Nose que em pasa! Ajuuuda<3 I bueno.. suposo que si tingués més bon cos el nen que m'agrada es fixaria amb mi, es dos anys més gran que jo.. i suda de la meva cara.. pero enfi.. ajuda!
Graaacies!
Sara Bujalance

Hola! El teu pes està bé, no t'has d'amoinar. Per mantenir un bon pes només cal que mengis equilibrat i que facis esport. Deixar de menjar no és bona idea per aprimar, ja que a mig/llarg termini fa engreixar perquè el cos "s'espanta" de rebre tan poc aliment i fa el metabolisme més lent per tenir més reserves d'energia. O sigui, no menjar fa que al cos li sigui més fàcil engreixar, així que si vols mantenir un bon pes menja de tot, variat, equilibrat i repartit en 5 àpats diaris (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser una peça de fruita, per exemple). I, molt important, NO et comparis amb les altres noies. Cada persona és diferent i en això està la gràcia. Si tots fossim iguals seria molt avorrit. I pel que fa al noi que t'agrada, si no es fixa en tu no vol dir que et sobri pes. Si li agrades, li agradaràs amb més o menys quilos, i si no li agrades, continuaràs sense agradar-li tinguis els quilos que tinguis, ja que una persona ens agrada per moltes més coses que no pas el pes exclusivament. Molts petons!!