Depressió?
Hola, primer de tot perdó si tinc faltes o escric malament...
Fa aprox. mig any que crec que estic depre. He començat 3er d'ESO i és molt díficil, m'estresso molt i hem costa, i les meves notes no són molt bones. A més, cada petita cosa que passa em donen ganes de tancar-me al labavo a plorar i escoltar música. Lo que més vull desde de petita és tenir un gos, però els meus pares (sobretot la meva mare) están convencuts de que no. Els meus tiets (i el meu cosí) tenen una gossa, i és una de les coses que més mestimo (ella i el meu cosí), però no és meva. Donaría el que fos per tenir-ne un. No em trobo identificada amb els meus pares ni la meva germana. És com si jo fós d'una altre família, tenim gustos, aficions i pensaments diferents. Però quan estic amb els meus tiets i el meu cosí és com si de veritat ells fóssin la meva família. Ells són com jo (la meva tieta és el meu ídol). Amb ells em trobo realment feliç i m'oblido dels meus problemes per un petit moment.
Suposo que és normal aquests tipus de coses a la meva edat, però necessitava desfogar-me. A això se li podría consderar una petita depressió? Què puc fer?
InterPersonal

Hola!!
que estiguis deprimida no és el mateix que tenir una depre, tot i que a vegades ens pot arribar a confondre.
el que és molt important que entenguis, és que la nostra felicitat depèn gairebé sempre de nosaltres mateixos. Quan la nostra felicitat depèn dels altres, del que ens donen, etc. és molt més fàcil que ens sentim infeliços i per tant tristos.
A part de tot això, l'adolescència sol ser un període de la vida amb molts alt-i-baixos emocionals, per tant, no t'espantis, és part de la teva maduració.
El que m'expliques de la teva família és comprensible, però em fa l'efecte que tendeixes a fixar-te només en les coses que no t'agraden de la teva família, en canvi, només veus el que t'agrada dels teus tiets. És molt més fàcil ser un tiet o una tieta que un pare o una mare, ho sabies? Els teus tiets no tenen responsabilitats educatives cap a tu, ni tampoc conviuen amb tu, com que t'agrada tant estar amb ells i els admires tant, la part que coneixen de tu és la més bona, la més positiva, tu per dir-ho d'alguna manera els hi poses fàcil, perquè els admires i això es nota.
Intenta buscar coses en la teva família que t'agradin, que et facin sentir orgullosa de formar-ne part. si et costa molt demana-li ajuda als teus tiets i al teu cosí, veuràs com ella et sabran dir coses de la teva família que tu ara no veus!
Potser quan aconsegueixis veure'ls diferent seràs capaç d'estar diferent amb ells i això només pot portar coses bones, creu-me.
Espero que aconsegueixis veure la part més bonica de la teva família per aconseguir trobar la teva felicitat ben aviat!!
una abraçada!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat