Estic enganxaddaaa
Hola!!
Que puc fer per no mossegar-me tant les dents??!!!
Sempre me les mossego, i mestan quedant una piltrafa ara.... pero igualment de que sigui concient daixo no puc parar...es un vici....
Gracies adolescents
InterPersonal

Hola Carlota,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Suposo que et refereixes a mossegar-te les ungles i no les dents. Mossegar-se les ungles és un hàbit, per tant, tal com s'ha "après", es pot desaprendre. Aquesta és una idea molt important per poder deixar de mossegar-te-les!
Quins trucs hi ha per fer-te adonar que te les estàs mossegant? Doncs portant guants, pintant-les amb colors forts, pintar-te-les amb productes que trobaràs a la farmàcia i que tenen mal gust....
Adonar-te del moment en què te les estàs mossegant és el primer pas. LLavors has de substituir aquesta acció per una altra que no et permeti mossegar-te-les (busca alguna activitat que et mantingui les mans ocupades com escriure, dibuixar, comptar fins a 100 amb els dits...).
Caldrà una mica d'esforç, però veuràs com val la pena!
Una abraçada
www.consultajove.cat