Nerviosaaa
Hola adolescents!!
Primer de tot gracies per fer aquesta web, perk si no no se a ki li faria aquesta pregunta....
La questio es que sembpre que em miro al mirall vec la grasa conjunta, a la panxa i em vec grasa, i em poso nerviosa i memnfado amb tothom. em començen a agarar neguits em pesigo la panxa.... que puc fer per noo posarme nerviosa??? i siuspal no em vinguis amb el rotllo de no estas gorda estas prima (com la majoria) o hauries de manjar menys....
Perk tinc 12 anys vaig a primer de leso i peso 42 k i medeixo 1,45.. lgo aixi, no em medeixo molt sovint. Axio si em peso molt, estic obsessinadissimaa!!!!
Gracies <3
InterPersonal

Hola Carlota,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
El primer que et demanaré és que deixis de pesar-te! No serveix de res comprovar el nostre pes diàriament. Assegura't de fer esport de manera regular i de menjar equilibradament (segurament la Sara Bujalance al consultori d'alimentació et pot donar un cop de mà).
És força habitual que siguem crítics amb nosaltres mateixos. Però no podem deixar que ens afecti en la nostra vida diàriament. De la mateixa manera que ens critiquem, també hauríem d'aprendre a felicitar-nos o tirar-nos floretes. Quan notis que t'estàs fixant massa en la teva panxa, FRENA'T i RESPIRA profundament un parell o tres de vegades (si tanques els ulls et serà més fàcil). Després et fas una última repassada al mirall i et fixes en alguna cosa que t'agradi. (No val dir que no hi ha res bonic). Pot ser una pestanya, una ungla, l'esquena, els llavis... tu mateixa!
Una abraçada
www.consultajove.cat