Cacau mental!
Bones, és el primer cop que faig una consulta, però ja no sabia que fer-hi al respecte, ja que la meva mare i l'equip d'orientació del meu institut no em poden ajudar gaire, encara que ho intenten.
Aquest any he passat a primer de bat, i no és que ho porti exageradament malament, el tema de les notes, però sento que em falta el temps... arribo a les 3:15 a casa i a les 4:30 ja estic a la biblioteca, torno a les 8 i encara sento que em falta temps, i no "pateixo" cap falta de concentració... A classe ens manen masses deures, treballs i exàmens, però suposo que es el normal, encara que vaig bastant o molt estressada amb aquest tema... A ser possible, em podríeu ajudar a reduir o controlar el meu "estrès" o a gestionar millor el temps?
Després hi ha altre problema, i és que no tinc cap decisió respecte el meu futur. no se quina carrera escollir, no sé, m'agradaria fer-ne tantes... i la cosa és que crec que no destaco en res, o sigui, crec que sóc neutre en totes les assignatures, i de fet, m'agradaria que, a ser possible, em donguéssiu algun tipus d'ajuda al respecte.
Tampoc em puc decidir perquè m'agrada quasi tot. M'han dit que això ja està bé perquè tinc la ment molt oberta a moltes possibilitats, però, no se si m'entens, que m'agradaria tancarla una mica i decidirme per una branca, ja no dic una carrera, però mes o menys començar-me a aclarar.
Doncs això és tot, si us plau, m'agradaria rebre resposta com més aviat millor, ja que tot això em té bastant estressada.
Merci, una abraçada!
InterPersonal

Hola!!
és important que primer de tot, estiris del recursos que tens més a prop. M'explico, si tu vas estressada i creus que no arribes amb tants de deures, parla amb amigues teves i que t'expliquin com s'organitzen elles per no anar amb la llengua a fora. Copia les coses que elles facin i tu no a veure si així aconsegueixes anar menys estressada. Un altre recurs és parlar amb el teu tutor o amb algun mestre a qui li tinguis confiança, explica-li tot el que fas per organitzar-te a veure si ell et pot proposar alguna eina per anar més ben organitzada. Encara que sembli una tonteria jo crec que això tan senzill ja t'ajudarà a anar una mica més ample.
Pel que fa als teus dubtes sobre cap a on tirar, no t'atabalis. En molts països és tradició que els joves s'agafin un any sabatic al acabar el batxillerat per poder pensar bé què volen estudiar. Durant aquest any sabàtic es dediquen a viatjar per adquirir experiències noves i aprendre llengües o millorar el nivell de les que ja coneixen. Aquesta podria ser una opció per tu… per tant no vulguis còrrer, no sempre tenim clar cap a on tirar. Una de les coses que et pot ajudar a decidir-te és imaginar-te on t'agradaria treballar quan sigui l'hora, on t'imagines d'aquí 10 anys? Visquent al teu poble o ciutat o en una capital? Tenint una família o encara no? Prefereixes treballar en una oficina o en un altre espai? T'agradaria fer alguna cosa relacionada amb l'educació o no? cada carrera té unes sortides professionals diferents i és important que ho tinguis en compte alhora d'escollir. Hi ha carreres on la majoria de sortides tenen a veure amb l0'educació, d'altres que impliquen viatjar o viure en capitals per tenir més opcions de trobar feina. No es tracta només d'escollir una carrera que ens agradi sinó també valorar quines opcions de feina tindrem un cop la finalitzem. Pensa-hi.
Espero hever-te donat un cop de mà.
Molta sort!!
Una abraçada!
Marina Marull
www.interpersonal.cat