Com li dic?
Hola!
Escric aquesta consulta perquè necessito consell.
El tema és, m'agrada una persona i tothom diu que jo també li agrado a ell i que faríem molt bona parella, però la manera de saber-ho segur és que m'ho digui ell. Però aquí està el problema: jo sempre he tingut molta vergonya per parlar amb els nois, i sobretot amb el que m'agrada, i així que quasi mai m'acosto a ell, ni ell a mi, però després per el watts, correu etc.. m'explica de tot i parlem com si ens coneguéssim de tota la vida...
El segon problema és que la tia més bona del insti va darrere d'ell i a sobre, ja s'han agradat mútuament altres cops, i sento que si no faig algo, el perdre. La veritat és que si sortíssim, em seguiria comportant igual, amb una vergonya que pot amb mi. És complicat, però m'agradaria que em donessis algun consell per parlar-l'hi més a la cara sense posar-me vermella i per saber dir-li que m'agrada / o saber si jo li agrado.
Moltes gràcies de veritat!
Petoons<3
InterPersonal

Hola!!!
aquesta pregunta sempre és molt difícil de contestar perquè la vergonya és una emoció que costa molt amagar o disimular. Una de les coses que més funciona és confessar que tenim vergonya abans de posar-nos a parlar, així l'altre ens enten de seguida i es mostra més comprensiu amb els nostres sentiments, a més moltes vegades la vergonya és mútua i li donem la oportunitat a l'altre de confesar-nos que potser també en té.
Jo crec que aquesta és la millor opció: algun dia que us trobeu li dius: t'haig de dir una cosa però em moro de vergonya i no sé si podré, només de pensar-ho ja em poso vermella. Segur que ell reaccionarà ajudant-te a continuar la frase, ja ho veuràs i serà tot una mica més fàcil.
És això o esperar que la tia més bona et passi al davant, o sigui que posa't les piles i no el deixis escapar per la timidesa!!!
Molta sort!
Marina Marull
www.interpersonal.cat