problemes a casa
Hola Elena,
ason un noi de 15 anys i casa tinc problemes economics, el meu pare no te gaire feina i la meva mare guanya diners poc a poc, he sentit converses i he entens que d'aqui poc podrem pagar poca cosa, fins i tot que aquest any no hi haura reis. No se que fer per ajudar,quan sento les seves converses em sento fatal...
algun consell?
moltes gracies!
InterPersonal

Hola Joan! Sóc l'Elisabet Aulet . Psicòloga d'Interpersonal. Entenc la situació i la impotència que deus sentir tu i els teus pares. Per poder ajudar us aniria bé poder compartir aquesta situació, però si els pares no estan preparats per compartir-ho perquè en aquesta situació generalment volen protegir als fills del problema, el que pots fer és demanar-els-hi com estan. Pots dir que saps que les coses no van bé econòmicament i que vols ajudar-los d'alguna manera. De cara a Nadal i reis, estigues amb ells, preparant el sopar, sigui el que sigui, i pots preparar alguns detalls manualment, per seguir amb els reis encara que no siguin com cada any. Segur que t'ho agrairan molt!! Les famílies ens hem de mantenir unides quan alguna cosa falla. Si aportes carinyo i felicitat a la casa, això funcionarà com a motor de bon humor i pau i farà que els pares també estiguin més tranquil.ls davant del tema!! Pots demanar a ells també com ajudar, i potser entre tots podeu trobar diferents solucions o vies d'ajuda! Endavant!! Una abraçada!! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga