Un dubte sobre una amiga...
Hola, el meu dubte es que puc fer respecte una "amiga".
Fa dos anys que m'agrada un noi més gran que jo i les meves amigues ho saben. La cosa es que amb el grup d'amigues amb el que vaig m'han dit que aquesta "amiga" li havia dit a un munt de gent qui m'agradava.I llavors tot va cobrar sentit, ja que feia un munt de dies que el grupet d'amics del que m'agrada no parava de mirar-nos. La cosa es que no m'ha estranyat ja que en el passat m'agradava un altre noi i ella era la única persona que ho sabia i un munt de gent es van assabentar. Ara no se què fer perquè ella em cau bé i es molt maja però si de veritat ha sigut ella vull saber-ho i no se com dir-li. AJUDA!
InterPersonal

Hola S3,
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Ostres! Aquestes situacions són una mica delicades. Crec que la millor opció és la que tu mateixa planteges: Parlar amb ella. Com? Doncs explicant-ho com ho has explicat aquí. No se't nota enfada, ho dius molt tranquil·lament i no l'agredeixes. Explica com t'has sentit i què esperaves d'ella. Deixa que ella també expliqui la seva situació. Parleu des de la vostra emoció i no interpreteu els motius o sentiments de l'altra persona. Cadascú és responsable de les seves emocions.
Veuràs que si la teva actitud és de respecte i confiança, ella també respectarà aquesta atmosfera i podreu parlar-ne tranquil·lament.
Una abraçada
www.consultajove.cat