deprecio...problemes...
hola, ultimament tinc molts problemes, per comença tenia una regla super regular i ara fa una setmana que no em be (si, vaig mentenir relacions amb la meva parella i amb protecció però nose poder al fer "jocs" em va entra algu, però nose, m'han dit que els espermas es moren al cap de res però nose si es cert), l'altra cosa que em passa es que ara li han trobat un tumor (per sort bo) a la meva gossa, que logicament me l'estimo molt per mi es com un més de la familia,poder et sembla una xorada pero per mi no ho és, i l'altra cosa que hem passa que és el que més m'esta portant mal de caps i que no aguanto més cada cop estic pitjo i estic farta de plorar per molt que plorant no solucioni res em sento molt impotent i a la vegada sola perque no conec ningú que li hagui passat algu igual, el cas es el carnet de conduir, la part teòrica la vaig aprovar a la quarta cosa que em va fer sentir molt malament i inferior i a la vegada tonta ja que no conec a ningú que hagui anat tants cops(i diuen que es un examen de tontos i xupat,era mes facil que els examens de batx i tinc el batx..) i encara nose ni com vaig aprovar amb lo gafe que he sigut, i ara estic ammb la pràctica que casualment avui le suspes per segon cop, em sento molt depresiva, cada cop que suspenc se'm treu la gana (cosa que casi mai en tinc però aixó ya es un altre problema) i les ganes de sortir al carrer amb la familia, amics, parella amb qui sigui em sento sola estupida per tot això i nose que fer ja... se que em diras que vagi tranquila a l'examen i tal però esque ja i vaig i molt,, fins i tot em prenc tilas i el dalsy de grans que m'ajuda a calmar abans de l'examen, he estat molts cops a punt de deixarho i enviarho tot pero ja he perdut prou temps i diners i muns pares no em deixen diuen que ya estic a la recta final pero per dintre estic feta una merda, estic molt deprimida.... agrairia molt la vostre ajuda per tots aquets problemes que tinc, mai escric aqui i m'agradaria que per un cop o dos que o he fet que em servis de gran ajuda...
InterPersonal

Hola Carleta,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns. Intentarem anar a pams, que si desgranem els problemes sempre és més fàcil trobar-hi una solució.
- És molt possible que la regla se t'hagi endarrerit per culpa de tota aquesta situació que estàs vivint. El nostre cos és molt sensible i reacciona a les situacions estressant. Així que, si heu pres precaucions, no t'hauries de preocupar.
- Per la teva gossa és normal que pateixis. Les nostres mascotes poden arribar a ser elements importants en la nostra vida. Els estimem i formen part de la nostra família. M'alegro que sigui bo el tumor! i esperem que ho puguin solucionar aviat.
- Finalment, el tema que crec que més et preocupa: El carnet de conduir. Per què vols abandonar-ho? Crec que els missatges que et dónes a tu mateixa són els que et perjudiquen: "Estic feta una merda, estic molt deprimida... amb lo gafe que he sigut....). Primer de tot has de saber que no a tothom li surten bé les mateixes coses. Possiblement a tu et surt molt millor una assignatura de batxillerat que un examen de conduir. I què? Quin problema hi ha? Necessites més temps o més pràctica? Doncs agafa-t'ho! No et posis tanta pressió a sobre! Ningú t'exigeix que te'l treguis la pròxima vegada, oi? Tens la sort que els teus pares et recolzen, doncs aprofita-ho! És normal que tinguis nervis a l'examen, però no pots permetre maltractar-te d'aquesta manera!
El pròxim dia de classe o d'examen pràctic, agafa aire i permet-te una equivocació. Dóna't un marge d'error, veuràs com t'anirà bé.
Confia en tu mateixa! Una abraçada
www.consultajove.cat