PARLEN MALAMENT
Hola.
Al meu institut la gent de la meva classe sempre esta diguent coses com:
-Que bipolar
-Està depre
-Que gai
I a mi la veritat em molesta una mica, perquè algunes coses són coses que hi ha gent que ha de sufrir i s'ho passa malament, i ser gai tampoc és res dolent i tothom va per allar fent-ho servir com un insult.
La veritat no sé que dirlis perquè alguns son els meus amics/gues i...
Gràcies i petoons!
InterPersonal

Hola Trissssssss. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Doncs sí, tens tota la raó. De vegades la gent (no només de la teva edat) utilitza aquestes paraules amb to despectiu, per tal de desqualificar a altres persones, quan no saben el vertader significat de les mateixes i desconeixen el patiment que hi pot haver al darrera de moltes persones que tenen una malaltia mental o bé són homosexuals (no és cap malaltia ni és res dolent).
Els pots dir que no t'agrada l'ús que fan d'aquestes paraules i animar-los a buscar informació sobre cadascuna d'elles. I també que hi ha una probabilitat molt alta que algun o alguna d'ells o familiars puguin tenir realment alguna d'aquestes malalties o simplement ser homosexual.
Gràcies per la teva sensibilitat i pel teu interès. Una abraçada!
www.interpersonal.cat