No em porto bé amb la meva mare i crec que és el correcte.
HOLA!
Sé que totes les mares són pesades perque volen el millor per els seus fills, però cada vegada em porto pitjor amb ella. Mai he tingut molta confiança amb ella però penso que és normal. Els meus pares han estat discutint continuament des de que jo tenia uns 7 anys i sempre han estat " ara ens separem, ara no, ara si, ara no..." Personalment prefereixo que estiguin separats ja que no em sento còmode a casa meva. a mesura que creixia la meva mare em venia a mi a queixar-se del meu pare, i em venia plorant i cada vegada que el meu pare trucava per telefon la meva mare em deia que ja no tenia clar voler estar amb ell i semblava decidida però quan el pare torna a casa automàticament canvia tot i n'estic farta de que m'enganyi i per això no confio en ella, intento evitar-la i s'aprópia de les meves aficions. Quan puc, vaig a veure els partits de bàsquet del meu club i si ve ella ja no hi vull anar, no és just, és el meu club i són les meves amigues! crec que no ha estat una bona mare i el meu comportament és just. Que faig? faig el correcte?
InterPersonal

Hola bonica!!
entenc perfectament pel que estàs passant, estar entre es dos pares sempre és un paper difícil que ningú vol jugar. Quan hi ha conflictes entre una parella de pares pot passar que un dels progenitors intenti aliar-se amb un dels fills per sentir que no està tan sol, però això tot i que dóna consol al pare o la mare no és gens beneficiós pel fill. Per tant, Meri, fas bé de posar una certa distància i no jugar a aquest joc tan perillós.
el meu consell és que la propera vegada que la teva mare es queixi del teu pare em tu li diguis el següent:
"Mare, t'estimo ja ho saps i vull que siguis feliç, però jo no puc consolar-te amb aquest tema ja que el meu pare, per més coses dolentes que et faci, és el meu pare i sempre ho serà. No em posis al mig sis-plau, a mi no em farà cap bé i a tu no t'ajudarà en res que jo em posi de la teva part. Sis-plau, jo sempre hi seré, per tu i per ell, perquè cada meitat de mi pertany a un de vosaltres, no em facis decidir"
És important que si ella no deixa de malparlar del teu pare almenys tu deixis de donar-li la teva opinió, el teu lloc és el de filla i no el de consellera matrimonial. Per tant, busca alguna excusa per sortir de l'habitació o fes el que sigui per evitar escoltar-la. Mai utilitzis la infromació que et dongui per jugar a dues bandes (la mare m'ha dir, el pare diu…) limitat al teu paper de filla i t'asseguro que aviat s'adonaran que a través de tu no aconseguiran res en aquest tema.
Pel que fa al club, si no vols que vingui hauràs de parlar amb ella i explicar-li, però en aquest cas si que has de mostrar-te un xic més flexible perquè com a filla no ets ningú per prohibir-li anar on vulgui, si ella continua venint, tot i saber que tu no vols, hauràs d'acceptar-ho o fer una altra cosa tu.
Molts i molts ànims!
una abraçada!
Marina Marull
www.interpersonal.cat