Ansietat social????
Hola adolescents,
Quan estic al pasadisos de l'escola m'estresso molt pensant en que tothom s'esta burlant de mí, y quan per exemple a la meva academia ens posen a un grup nou em poso super nerviosa perque crec que m'estan critican i l'altre dia portava una samarreta de la meva peli preferida i quan algu me la va reconeixer em vaig preocupar molt per si tothom creia que era una friki i em preocupo molt quan porto samarretes d'aquest tipus per aquest motiu. Tambe em poso super nerviosa quan la meva amiga em convida amb els seus amics que no conec de res. I em fa por fer el solo a la meva coral perque tinc por de no cantar be. I tambe em paso masa temps pensant en totes les cagades que he fet i que si algu s'enrecordara o si creuen que soc rara o patetica per aquest motiu.
Tinc ansietat social???
Gracies
Sispli no publiqueu el meu nom
InterPersonal

Hola!. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
La veritat és que només amb aquesta informació i sense veure'ns no puc fer cap diagnòstic clínic del què t'està passant. A més, a la teva edat (adolescència), és molt freqüent tenir aquest tipus de pensaments i preocupacions en relació al què pensen els altres sobre mi, por de fer el ridícul, el friki o altres, ganes d'estar sempre estupendo/a i agradar a tothom, etc., ja que és l'època de la vida on "els altres" tenen més pes. A mesura que et fas més gran i agafes més seguretat en tu mateixa, ja no passa tant.
Però...també t'he de dir que no et deixis portar fins a l'extrem per aquest tipus de pensaments, ja que tots es centren en aspectes negatius de tu mateixa o en la possibilitat que succeeixin esdeveniments negatius, però que segurament encara no s'han donat mai o almenys de la manera que tu els expliques. Per tant, deixa de centrar-te tant en aquestes possibles coses negatives i identifica i reconeix tota aquella colla de qualitats positives que tens. No pensis tant en el què pensen els altres i més en el què penses tu de tu mateixa. No et comparis tant ni vulguis agradar a tothom (cosa impossibl, per altra part) i no siguis tant exigent amb tu mateixa. Tots i totes tenim dret a equivocar-nos i a no ser perfectes, tu també.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
www.consultajove.cat
InterPersonal
Hola Mrs.vWaters! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Pots fer la prova de fins a quin punt això que penses és així, o són missatges que la teva t'envia, però que no tenen a veure amb la realitat. I com ho veuràs això? sigues tu la que intenti interessar-te per com estan els altres, organtizar plans...Es tracta de fer cosetes a poc a poc, entenc que fer aquests passos són els que et fan por, epr això, el que funciona és fer-ho a poc a poc...
Les pors ens aturen i també ajuden a fomentar la nostra valentia! Confia en fer passos i així te'n sortiràs! Funciona així!
No tens ansietat social! És por, que marxa amb petits passos cap apropar-te amb els altres i a escoltar-te a tu mateixa i al valor que tens.
Per les samarretes, si t'agaden endavant, no podem caure bé a tothom!!
ELi AUlet www.interpersonal.cat