4t d'ESO
Hola, em dic Marta i tinc 15 anys, actualment estic a 4t d'ESO. Tinc un problema i és bastant preocupant per a mi i segurament també per als del meu voltant. Resulta que des de que he començat 4t no he aprovat cap exàmen (potser uns quants si però no pasen de 5) i aixó em preocupa molt, inclús una professora em va preguntar si em pasaba alguna cosa o hi havia algún motiu per estar així. La veritat és que em costa concentrar-em alhora de possar-me a estudiar i moltes vegades m'estreso, em sento col·lapsada i no trobo la sortida per sentir-me més bé. A més a més aquesta professora em va dir que si havia pensat d'anar al psicóleg jo li vaig dir que no i llavors li vaig comentar a ma mare i em va dir que no calia, a més que eren bastants diners i que si ens ho podiem estalviar millor. Així que jo li vaig fer cas, i encara no he anat perquè estic esperant a veure si em sento més bé a mida que va passant el temps, però m'estic donant compte de que aquest problema de les notes s'està engradint, quan el que hauria de fer és reduir-lo, i això em desanima moltíssim, no vull tirar la tovallola perquè veig que no m'ensurto, perquè jo vull tenir uns estudis, futur i feina. També és veritat que amb tot això de mirar i buscar Batxillerats també em preocupa perquè veig les notes que estic treient i no m'imagino a 1r de Batxillerat, tinc com por.
El cas és que necessito treure bones notes, fa unes setmanes em van donar la preavaluació i tenia 4 suspeses i les altres assignatures (més importants) estaben amb sufis. Estic totalment conscient que aquest Nadal em tocarà treballar i molt, si vull recuperar les que m'han quedat. De veritat que m'estic desanimant moltíssim, quan acabo un exàmen o vaig a fer un exàmen vaig MOLT desconfiada perquè afirmativament després el suspenc. No em vull sentir així, apagada, trista, desanimada, desconfiada, agobiada, tancada, etc. Són unes sensacions bastant incomodes que juntes es fan insuportables, i necessito que desapareguin perquè només és el principi de 4t i l'any que ve serà més dur encara...
De veritat que espero que m'entengueu encara que sigui una mica i sobre tot que em pogueu ajudar, ja sigui amb consells o amb solucions.
Gràcies<3
InterPersonal

Hola WOW*-*.Sóc l'Assumpta, psicòloga d'interpersonal.
T'entenc perfectament. Una pregunta: darrera aquesta baixada de rendiment acadèmic, què penses que hi ha, sincerament? Hi ha algun altre motiu més de tipus personal, emocional, familiar... que t'estigui fent patir, i de retruc aquesta falta de concentració, cansament, etc.? De vegades no en som prou conscients de quin és el motiu o motius però estic segura que si hi pares un moment a pensar-hi el trobes.
Està molt bé aquesta actitud de tirar endavant i no voler tirar la tovallola. Així que, cal buscar una solució. Sincerament penso que t'aniria bé poder-ne parlar amb un professional (psicòleg/a). De vegades amb el temps no n'hi ha prou...i de fet, tu ja ho has provat i estàs al mateix punt. Si vols, demana l'ajuda del psiopedagog/a escolar, n'hi ha en totes les escoles. I si ell o ella veu que t'ha de derivar a algun altre professional ja ho farà. N'hi ha que són de la Seguretat Social i no s'ha de pagar.
Torna'n a parlar amb els teus pares, explica'ls que aquesta situació et fa patir i que necessites aquest suport.
Moltes gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat. Un petó!
www.interpersonal.cat