Ajuda, amigues
Hola,
El cas es k la meva exexexmilloramiga, mesta intentant prendre les amigues, per exemple avui ha kedat amb 2 bfas meves, i a sobre ha dit de kedar davant de la meva cara!
Crec k esta gelosa o algu, pk un dia vaig anar al cine amb ella i una altre i nomes parlava amb laltre, kuan tenien por sagafaven de les mans etc. I jo un moment em vaig girar pk i avia un tio k sinjectava no se k i no volia veureu, pro va resultar k nomes es va fixar amb mi kuan em vaig girar, es a dir kuan feia alguna cosa "malament" pues despres si k es fixava amb mi😤!
A mi ma dolgut molt i va deixar de ser la meva bfa des de el dia del cine, i ma fet moltisima rabia k kedes am 2 bfas mevas devant de lacara, logicament k no calia k minvitesin, pro u podria aver dit en privat o algu no?
A mes, em dexa de banda i fa coses k ella sempre es keixa k li fa una altre nena,per exempla: jo xerrava am una meva bfa i ella li agafa la ma em fa fora a espentes!
Crec k es una amiga toxica, pk nomes em ve a buscar kuan em necesita!
Ja no es la meva bfa pro ddieume k puc fer pk pari de prendrem les amigues (elles tenen llibertat pro ella se k u fa expresament)mpkma comencat amb la meva exexbfa, deapres amb la meva exbfa (han dexat de ser bfas meves pro son la 3ra i la 4rta k em cauen millor i me les estimo molt!) i crec k ara va a per la meva bfa, i em preocupa toto i k no es fan gaire pro em preocupa, k pic fer pk pari?
Merci
InterPersonal

Hola anonimiti,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot dir-te que les relacions interpersonals són canviants. Què vol dir això? Doncs que hi ha moments de la vida en què et sents més a prop d'uns amics i en altres moments t'apropes a altres persones i no per això deixes de ser amic de ningú.
És important el que dius, que tots tenim llibertat per escollir amb qui volem passar les nostres estones i això no podem oblidar-ho.
Entenc que et faci mal que la teva amiga actuii així, però no pots deixar que això t'afecti. Tens dues opcions: pots intentar parlar amb ella i recuperar part de la relació que teníeu abans, o tancar aquesta etapa amb ella i deixar que les amigues puguin escollir lliurement amb qui volen fer les diferents activitats.
De totes maneres et demanaré que no entreu en una lluita, a veure qui es "queda" amb més amigues, perquè segurament totes dues hi acabareu perdent.
Una abraçada
www.consultajove.cat