Regla
Hola! Tinc 13 anys, faig 1'60m més o menys i peso uns 50kg. No m'ha vingut la regla, encara.
M'agradaria fer-vos unes quantes preguntes sobre perdre pes:
- Quan em vingui la regla m'aprimaré?
- M'agrada menjar i sobretot coses que engreixen, com m'en puc allunyar?
- No m'agrada gens fer esport (córrer, jugar a futbol, tenis...) i m'agradaria fer-ne algun però em fa vergonya provar (tot i que ara mateix faig ball però no m'omple).
Contesteu, sisplau. Gràcies!
Sara Bujalance

Hola! Vaig per parts:
- Quan et vingui la regla tant pot ser que aprimis, que et quedis amb el mateix pes, com que en pugis una mica. La regla i el pes no tenen res a veure, però el creixement i el pes sí que estan relacionats. Com més creixes, més pes guanyes, però això no vol dir que et facis més grassa, sinó que et fas més gran. Pensa que els adolescents dupliquen el volum dels seus òrgans (cor, pulmons, etc.). De fet, si no pugessis de pes voldria dir que no estàs creixent, i això sí seria un problema gros!
- No te n'has d'allunyar perquè ho pots menjar perfectament de tant en tant, l'unic que has de tenir en compte és que certs aliments, com les xuxes, la bolleria, etc. no és recomanable menjar-ne molt i cada dia.
- Que no et faci vergonya provar esports, fins que no els provis no sabràs si t'agraden! I fer esport és una molt bona manera d'assegurar-se un bon pes i una bona salut.
Molts petons!!