No sé com dir-li
Hola, Adolescents.
El meu millor amic farà la festa del seu aniversari. Li vull confessar que m'agrada, però no puc perquè em fa vergonya. Els dimarts i dijous, quan sortim a les 18:00h vaig amb ell i l'acompanyo a casa seva, ja que em va de camí. Anem sols i m'agradaria dir-li en aquell moment però em fa vergonya. Jo també sóc la seva millor amiga des de fa 10 anys i crec que potser també li agrado però el problema és que hi ha l'Ariadna, una nena que és molt amiga meva i, el meu millor amic li fa tonteries a ella i ella li riu tot, es miren com... no ho sé... L'altre dia vaig veure que l'Ariadna li posava el braç per l'espatlla al Pol i això em dona una sensació de com si l'Ariadna i el Pol ja s'haguessin dit les coses i suguessin novios sense que ningu ho sapigués. A un altre nen li agrada l'Ariadna i li va donar una rosa.
Li he de dir que si vol continuar sent el meu millor amic o si vol que siguem més que amics?
Com puc descobrir si a l'Ariadna li agrada el Pol? I si al Pol li agrada l'Ariadna i jo només sóc la seva millor amiga?
Li he de dir a l'altre nen que li agrada l'Ariadna que m'agrada el Pol per intentar que no estiguin tan junts?
Espero la vostra resposta lo abans possible, Adolescents. Gràcies.
InterPersonal

Hola Laureta! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Anem per passos: primer, per descobrir si a l'Ariadna li agrada en Pol, hauries de parlar amb ella, si sou amigues serà fàcil que pogueu parlar del tema. Amb en Pol, el mateix, també pots parlar amb ell. De totes maneres, també tens tot el dret a dir-els-hi el que sents. A l'Ariadna, per una banda, li pots explicar que t'agrada en Pol. És natural parlar d'aquests temes amb les amigues i la realitat és que no en saps res dels seus sentiments, ara simplement el que dius que passa entre ells és una idea que tu tens, però no saps si és cert que s'agradin. Per altra banda, amb en Pol podries fer el mateix, potser d'una manera més investigant sobre com està el tema noies, amor, etc. Així vas tenint pistes!! I tens tot el dret a dir-li que sents algu més per ell que simple amistat. Expressar els nostres sentiments és molt humà i ens fa valents!! Tots sentim vergonya, però la vergonya ens enganya i no ens ajuda a aconseguir els nostres desitjos! El que si que no pots fer és intentar manipular la situació parlant amb l'altre nen! No t'ho recomano gens!! Hem d'acceptar la realitat de les situacions i no fer coses rares per aconseguir les coses!! Pensa en les conseqüències que et podria portar fer-ho: es podrien adonar de que has manipulat la situació, es podrien sentir enganyats, tu et podries sentir que no és autèntic el que sent en Pol per tu, podries perdre a una amiga, etc. Així que et recomano que apòstis per fer front a la vergonya i expressar els teus sentiments! Acceptant el que pugui passar. Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:Elisabet Aulet Psicòloga