Amor durader...
Hola! Aquesta és la primera consulta que faig!
Sóc una noia de 18 anys que encara mai ha tingut parella... Moltes vegades això m'ha preocupat perquè molta gent de la meva edat ja n'ha tingut i, a més, ha tingut varies relacions. Tot i això m'animaven dient que no hi ha pressa, ja trobaràs algú... Però igualment hi penso!
El fet és que jo soc una noia que m'enamoro, i quan ho faig no me'l trec del cap! Vull dir, que continuo enamorada durant molt de temps, exactament porto enamorada 4 anys d'un noi! Aquest noi balla amb mi i anem parlant pel whatsapp, però jo mai li he explicat res sobre els meus sentiments, i encara menys que m'agrada!
Crec que no li he dit perquè després d'estar tant de temps enamorada d'ell seria un xoc molt fort per mi que em digués que jo a ell no li agrado... Soc molt sensible i sé que m'afectaria molt! A més crec que és el noi perfecte! (potser crec una mica amb els prínceps blaus... Diuen que no va bé creure en això però ell és el meu príncep!)
Necessito consell i ajuda, què haig de fer? Què puc fer per acabar d'una vegada amb això? Porto massa temps enamorada d'ell? I si em diu que no li agrado... No sé què faria! :(
També vull dir que em costa enamorar-me d'algú, però quan m'enamoro em dura anys!
Ajuda si us plau!
Elena Crespi

Hola guapa! com estàs?
Doncs et recomano una cosa: fes quelcom diferent. Veig que portes 4 anys igual amb aquest noi: sense fer cap pas. Alimentant els teus sentiments amb allò que passa però sense saber realment què sent ell.
I això és perillós perquè quan alimentem els nostres sentiments amb quelcom que no sabem si és cert o no podem estar fent créixer quelcom que pot ser veritat o no...
Llavors et recomano que intentis fer quelcom diferent: o intentar fer un pas endavant per acostar´te a ell i esbrinar què sent o decidir que 4 anys ja han estat suficients i encarar-te cap a un altre costat.
Què prefereixes? Escullis el que escullis... tot té els seus riscos i els seus beneficis...
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat
InterPersonal
Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Benvinguda al consultori!!
Dius que no has tingut mai parella però portes enamorada del mateix noi des de fa 4 anys... És difícil tenir una parella si només estàs fixada en un noi, no creus?
A més, tu mateixa dius que tens tanta por a la seva reacció, que no vols explicar el què sents. Creus que és el teu príncep blau, però no has pogut conèixer-lo de veritat perquè et fa por acostar-t'hi més. M'equivoco?
Crec que el més important de tota la teva història és quina posició vols prendre tu. Si vols seguir així estàtica, endavant! És la teva decisió i tens tot el dret a fer-ho. Però crec que no és el que tu vols. Tinc la sensació que tens ganes d'avançar i desencallar aquesta situació, així que et toca actuar! Entenc que et faci por la seva resposta, però potser serà la manera de poder decidir si continues coneixent-lo (en el cas que ell senti el mateix) o si comences a passar pàgina i a centrar-te en tu (si ell no sent el mateix cap a tu).
Tinc la sensació que tens ganes d'actuar, però no cal que et precipitis. Pren-te els dies que et facin falta, pensa com ho faràs i quan tinguis totes les forces, endavant!! Veuràs que et treuràs un pes de sobre (sigui quina sigui la seva resposta)
Una abraçada
www.consultajove.cat