Depressió...?
Hola. Estic una mica preocupada. Jo sempre he sigut una noia tímida, però desde el començament d'aquest nou curs (4t eso) sento que ho sóc més. A la meva classe portem 12 anys junts i sempre hi ha hagut bon rotllo amb gairebé tots, però ultimament no tinc ganes de res i estic desplaçada de la classe. Sento que si no estigués aqui tot seria molt millor. Tinc l'autoestima pels terres. Si digués que em sento sola mentiria perquè tinc dos millors amics que m'ajuden molt, tot i això la meva vida es una merda. Siusplau, com puc superar aquest mal tram i la timidesa? Serà despressió?
InterPersonal

Hola cutiemar! Sóc l'ELi Aulet. psicòloga d'Interpersonal. La tímidesa no és difícil de superar. Com tots els canvis un ha d'estar disposat a fer una mica d'esforç, però sempre es van tenint resultats positius.
Fes una llista de les coses que faries si passés un miracle i avui se t'acabés la tímidesa, A poc a poc vés provant coses d¡'aquesta llista. Han de ser comportaments que et costin més i altres menys i començar pels que no et costin massa esforç.
La tímidesa funciona com la por, com més t'hi vas afrontant , al teu ritme, més ràpid desaparèix.
Tots tenim èpoques d'estat d'àmnim més baix. Deixa que passi l'època i de mentres cada dia fés una llsita de les coses positives que et passen cada dia.
una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat