Lesbiana?
Hola adolescents!
L'altre dia, despres d'una festa, ens vam quedar a dormir unes quantes a casa d'una amiga. Jo vaig dormir amb una de les meves millor amigues (que es lesbiana) i amb la qual, des de fa un temps, tinc dubtes sobre els meus sentiments cap a ella.
Vam estar tota la nit abraçades i molt juntes, i ella a vegades em posava la ma per dins la samarreta (a la panxa o a la esquena). Jo cada vegada que la mirava em venien unes ganes bojes de fer-li un peto, però tothom em te "classificada" com a hetero, i ni jo sé què és el que sento.
La resta de vegades que hem dormit juntes sempre acabem abraçades, pero mai havia sentit tanta tensio sexual entre nosaltres com aquella nit.
El dia seguent, em va explicar que havia tingut un "somni humit" amb mi, però sempre que parlem sobre coses d'aquest tema amb ella ho diem mig en broma.
M'agradaria saber que és el que sent ella realment ella per mi i, sobretot el que sento jo per ella, pero em fa molta por i vergonya parlar-ho, ja que es una fantastica amiga i no tinc GENS de ganes de perdre-la.
QUE FAIG?:/
InterPersonal

Hola Marinina,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
A vegades la separació entre amor, atracció i amistat no és fàcil de trobar. Jo no puc dir-te què sents per aquesta teva amiga, això només ho podràs saber tu. Com? Doncs observant com reacciones davant d'ella. Entenc que la situació de dormir juntes et semblés agradable, les carícies són molt estimulants, i més si venen d'una persona que apreciem.
Dóna't una mica de temps, no busquis una resposta ara mateix perquè potser encara no la tens. Observa't si t'agrada explicar-li coses, si t'atrau sexualment (l'atracció sexual cap a persones del mateix sexe és normal en l'etapa adolescent) o si estàs enamorada d'ella i t'agradaria tenir-hi una relació de parella.
Crec que el primer pas és aclarir-te tu mateixa. Si creus que en aquest procés pots estar confonent la teva amiga, parla-hi i explica-li com et sents, que tens dubtes i que no estàs segura de quins sentiments tens cap a ella. Si és amiga teva ho entendrà i et respectarà. Si us respecteu mútuament no hi haurà mal entesos.
Una abraçada
www.consultajove.cat