Sentiments>.<
Des de ja fa uns quants mesos, tinc bastants dubtes sobre la meva sexualitat. He estat bastant temps pensant que m'agradava una de les meves millors amigues (que es lesbiana), i quan per fi m'havia tret la idea del cap, va passar el seguent:
Fa uns dies vam fer una "festa" (vam veure una mica i vam donar una volta). Jo vaig estar liantme amb un noi (nomes per diversio), i quan estavem parlant amb el noi i amb aquesta amiga lesbiana, el noi va dir que li feia "cosa" que dues noies es fessin un peto. Llavors, jo i la amiga vam dir: "bah, si no pasa nada!, mira" I ens vam apropar per fer-nos un pico. Llavors ella, enves de fermen un, men va fer 3, super dolços, tot s'ha de dir, i en aquell moment em van venir moltes ganes de liarme amb ella. Estava molt confosa.
I no s'acaba aqui. Despres, a la nit, ens vam quedar ella i jo a dormir a casa duna altra amiga, i ens va tocar dormir al mateix llit. Cada vegada que em desvetllava estavem abraçades. I pel matí, parlant, m'ha explicat que havia tingut un "somni humit" amb mi i que, dormint, li havia agafat un pit i li havia posat el genoll just a... bé, la xoxona.
Ha estat molt extrany, i ara encara estic més confosa que abans. QUE FAIG?>.<
InterPersonal

Hola Marinina,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Crec que t'acabo de respondre una consulta anterior responent a la mateixa situació.
Durant l'adolescència és normal que tinguem dubtes sobre l'amor, l'atracció i l'amistat i on estan els límits entre aquests tipus de relacions interpersonals. És una etapa d'experimentació i de curiositat.
És normal que t'agradés el petó ja que els petons i les carícies són agradables (si són consentides). Això no indica la teva orientació sexual. Hauràs d'anar-te observant a tu mateixa (potser encara no tens la resposta). Sigues pacient i vés veient quines coses t'agraden i quines no. Quins són els teus projectes de futur i quina parella vols al teu costat. Potser aquesta pregunta t'ajudarà: "vols experimentar sexualment o visualitzes aquesta persona com una possible parella?"
No tinguis pressa. Això sí, si creus que la teva amiga podria confondre's amb la teva actitud, avisa-la. Si li expliques bé com et sents, ella entendrà la teva situació, ja veuràs!
Una abraçada
www.consultajove.cat