Consells
Aquesta setmana he començat amb anorèxia. Cada dia evitava menjar més de 700 kcal. Cada dia, en una llibreta m'anava apuntant les calories, com m'havia sentit durant el dia, etc. El cas és que divendres em va passar una cosa amb les amigues, en vaig parlar amb la mare i el que em va dir em va fer pensar així que aquest cap de setmana he menjat com sempre. Suposo que és normal que hagi tingut molta gana. Però el problema és que em sento malament ara. No sé com aturar aquesta situació abans que ja no la pugui controlar. He provat de vomitar, no en sé. Se que és millor això, però no estic bé.
No sé com acceptar-me tal com sóc; fa anys (tinc 14) que tinc complexes amb tot el meu cos. Abans només amb les cames, ara amb les cames, els braços, la panxa...
Per cert, està bé 60kg medint 1,52?
Moltes gràcies
Sara Bujalance

Hola laralara! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, pel que expliques es nota que t'ho estàs passant molt malament amb el tema del menja i el cos. Menjar només 700 kcal al dia és una bogeria, és massa poc, pots tenir problemes de salut i creixement molt greus, a més de que menjar poc, a la llarga, educa al cos a engreixar, de manera que menjar poc és del tot ineficient per mantenir la línea. Vomitar és molt perillós per a la salut, tant que pot portar-te a l'hospital. No et maltractis d'aquesta manera, et mereixes ser feliç. El que has de fer per aconseguir trobar-te bé és tornar a parlar amb la mare i explicar-li de debò tot el que t'està passant. No necessites canviar el teu cos (el teu cos està bé), necessites millorar la forma en com et veus i la teva autoestima. Parla amb la mare, tu no tens la culpa del que t'està passant i ella té el dret i l'obligació d'ajudar-te. Si necessiteu orientació, truqueu-nos a Fundació Imatge i Autoestima ( 93 454 91 09). Molts ànims i molts petons!!