Ungles
Bueno, t'explico des de fa un temps que em mossego les ungles molt sovint, fins i tot quan no estic nerviosa. M'agradaria que em diguessis algun metode per deixar-ho perquè m'estic quedant sense elles i m'agradaria tindren una mica. Les tinc fatal de tan mossegarme-les. Resumint, que necessito consells per deixar de fer-ho.
GRACIES! :D
InterPersonal

Hola Gallardo14,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Mossegar-se les ungles és un hàbit força estès, però això no vol dir que sigui sa. Sovint ens mosseguem les ungles sense adonar-nos-en i llavors creiem que ja és tard.
Pots començar pintant-te les ungles amb pintaungles transparent. Algunes persones fan servir un producte de la farmàcia que a més té mal gust. Fent això aconseguiràs adonar-te de en quins moments ets mossegues més les ungles.
Un cop hagis detectat les situacions "perilloses", t'hauràs de posar en acció i alerta quan estiguis en aquest moment. Procura comptar fins a 25 abans de posar-te l'ungla a la boca, també pots ocupar-te les mans amb alguna activitat (escrivint per exemple).
És qüestió d'anar prenent consciència dels moments en què et mossegues les ungles per poder-hi posar la pausa.
Una abraçada
www.consultajove.cat