Haig d'anar al psicòleg i estic espantada
hoola, hem dic Carlota i en un mes tindré 15 anys, ultimament estic molt espantada perque haig d'anar al psicòleg i no se com es... no se com funciona ni com hem tractaran ni quan de temps haig d'anar, jo penso que el problema que tinc durarà més si vaig al psicòleg.
Tinc un problema d'estrés, vaig a 4t d'ESO i hem sento molt pressionada, tenim massa exàmens, l'any que bé es batxillerat i es molt dificil poder amb tot això! Cal dir que sóc una noia súper agraïda amb la meva vida, estic feliç camb mi mateixa, tinc la millor familia, les millors amigues, faig esport... Tinc una vida sana. No hi ha res que hem fagi estar malament, i encara així ho estic!
La sensació que tinc és com de claustrofòbia, hem noto tancada, i noto que necessito sortir, però com es tema d'estudis NO SÉ COM.
Les meves notes solen ser 7 o 8, i jo vull arribar al 9!
No sé si m'estic explicant bé.
Només m'agradaria situar-me una mica en aquest tema, ja que aviat estare alla...
Gràcies per l'atenció💜
InterPersonal

Hola Muwigara! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal. Entenc que puguis sentir certa incertesa si no hi has anat mai. A vegades passa! De totes maneres, t'animo molt a anar-hi, a que ho provis ! està a les teves mans decidir una mica què vols aprendre anat al psicòleg. Per exemple, en el teu cas, et podria anar bé aprendre formes de gestió de l'estrès, tècniques per afrontar-te a les pors i pressions que sents...etc.
Anar al psicòleg no vol dir que estiguis malament! Vol dir que t'obres una oportunitat a aprendre eines i estratègies noves per a afrontar les pressions del teu dia a dia. A més, et suggereixo que tu mateixa li diguis al psicòleg que vols aprendre aquestes tècniques.
Jo no et dic això perquè sigui psicòloga, només, sinó perquè molta gent arriba a consulta amb les mateixes pors i incerteses que tu i un cop passa la primera visita fins i tot, o unes quantes, de seguida diuen que estan molt contents d¡haver-se donat la oportunitat de fer una teràpia!
Les teràpies no funcionen per posar etiquetes de trastorns o fer més problemàtics els nostres problemes, sinó per treure'ns de sobre aquests pesos i tirar endavant més satisfets.
una abraçada
Eli Aulet
www.interpersonal.cat