Ordinador
Hola. Abans de tot em dic Carles i tinc 14 anys. Abans de l'estiu, em van regalar pel meu aniversari un ordinador, això sí, després de moltes discussions. Vaig proposar posar-lo al menjador(ja que no volien q em tanqués durant hores a la habitació). Això sí, vam quedar que el setembre si tot anava bé el podria tenir a la meva habitació. El cas és que les coses no han anat massa bé i al setembre vam quedar que ens esperaríem a tenir notes. La setmana passada me les van donar, eren molt bones: cap suspès i molts notables. Doncs l'altre dia vaig treure el tema de l'acord i ho van negar. Van dir que no estava preparat i que fins que no s'acabi el CURS no podrem PARLAR. Nessessitaria algun consell, ja que gairebé tinc 15 anys i nessessito una mica d'intimitat amb el pc, ja que sempre estan conatrolant el que faig o deixo de fer.
Moltes gracies, un petó :)
InterPersonal

Hola Carles,
Moltes gràcies per la consulta. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
El tema de la intimitat és un dels temes més "conflictius" amb els pares. Normalment cal anar buscant l'equilibri entre tots i això només es pot fer dialogant. Entenc que sentis que ells no han complert la part del pacte.
Jo proposaria si hi ha alguna possibilitat d'avançar-ho. Demana'ls si podeu arribar a algun acord per traslladar l'ordinador a la teva habitació. Argumenta'ls les teves necessitats, què sents i què t'agradaria que passés i deixa que ells facin el mateix. Cedeix en alguns aspectes i negocia.
Aquestes són les teves eines ara mateix: la negociació i la confiança. Així que utilitza-les! De totes maneres, ells són els teus pares i ells són els encarregats (de moment) de continuar prenent algunes decisions per tu, així que si et diuen que fins a finals de curs... ho hauràs de respectar, encara que no t'agradi.
Una abraçada
www.consultajove.cat