Amiga amb moooolts problemes
Hola! Tinc una amiga, un any menor que jo, que té molts problemes i jo i unes amigues la volem ajudar i ho intentem però res funciona... Ja va al psicòleg però està igual que quan no anava.
Els problemes que té són que sempre es veu lletja i grasa i s'ho diu i s'autoinsulta, cosa que no ho és, moltes vegades ha fet tonteries com per exemple un mes de l'estiu que no menjava res només sopava o nomes es menjava una poma.
Té bastants problemes amb la seva família (la seva mare, el seu padrastre i el seu germà)ja que li diuen gorda i les riuen d'ella . La seva mare està bastant obsesionada al gimnàs i els seus pares estàn separats des de que ella tenia 2 anys. El seu pare vol comprar el seu amor amb regals, ja que actualment s'està preocupant més er recuparar els anys perduts però ella no l'estima. A vegades s'ha tallat al canell perquè no volia que només els demés li fecin mal també es volia fer mal ella. Molts cops ens diu que no vol tornar a casa ja que a l'institut amb els seus amics és l'únic lloc que es sent bé i pot ser feliç. La única persona de la família que l'ajuda és la seva germanastre, que té uns 20 anys crec i viu amb ella , però no sap tot això que explico.
De veritat ja no sabem que fer o si no tenim que fer res. Necessita ajuda... Cada dia plora i es culpa de totes les discussions del seus pares i de que li diguin gorda , creu que tot és culpa seva,
Gràcies,
MUVAGT(pseudònim)
InterPersonal

Hola georgina,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns i gràcies per preocupar-te tant per la teva amiga! Estic segura que sou un gran suport per ella!
De fet ja esteu fent el què s'espera d'un grup d'amics: escoltar-la, donar-li suport i animar-la quan l'hi fa falta. Així que continueu així!
De totes maneres, si creieu que és important que ho sàpiga la gent adulta del seu entorn, jo us diria que parléssiu amb algun professor de confiança o amb la seva germanastre si la coneixeu. És bo que les persones del nostre entorn sàpiguen què ens passa, i més si es tracta d'un tema familiar.
Una abraçada!
www.consultajove.cat