Que hi puc fer? Això es Horrible...
Hola soc una noia normal i corrent però tinc un gran problema amb mi mateixa. Soc una noia de pell fosca, divertida, sociable, solidaria... Mai jutjo a ningú per la primera impressió, Mai! El meu problema es que no m'estimo a mi mateixa, tinc un grau d'autoestima molt baixa la veritat, inclús m'odio a mi mateixa. No m'agrada el meu cos estic gorda, tinc molt cul, cuixes dons d'aquelles gordes, soc baixa i tinc molts defectes mes. A vegades em decepciono de mi mateixa, li dono consells a altres persones perquè s'estimin a elles mateixes que siguin fortes i que no deixin que ningú els trepijti perquè elles son fortes i poden superar tot això. Però... i jo? Jo estic en un pou molt profund, ¿com puc sortir de tot això?, no puc... He arribat a plorar perquè sempre penso que per ser tant lletja mai arribaré a trobar l'amor de la meva vida. Ja se que em direu que soc solament una noia petita i que encara que em queda vida per a viure, però no puc fer res, no necessito un psicòleg solament una algú que vulgui conèixer el meu interior i que no es fixi amb lo de fora. Ja ho se que estic gorda! Que soc lletja i no serveixo per res. Però soc persona hi ha moltes coses que m'afecten. Intento ser forta però com a tothom tinc sentiments i em fa mal veure a noies primes i guapes i jo amb pell fosca, lletja i gorda. Em fa mal arribar a pensar que vull no estar mes en aquest món. Em miro al mirall i sento fàstic...
Tinc una amiga que s'odiava i es deia a ella mateixa que estaba gorda, va arribar a tallar-se i no menjar, ara esta prima i no fa bojeries, té un novio que l'estima i es feliç, no te molts problemes i si els te son mínims, amics que l'estimen i de tot, ella ha estat en tot i l'estimo moltíssim, li tic enveja, no os negaré... Ella es Prima, Jo? Mai. Ella es alta, Jo? Un gnomo. Ella es guapa, Jo? Suposu que soc la germana de Shrek. Em donen ganes de plorar escribint això.
Que hi puc fer...?
PD: Estima't a tu mateix, jo no ho se fer, però m'agradaria que tu ho intentessis passi el que passi. <3
InterPersonal

Hola AmigL. Sóc l'assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Veig que et saps molt bé la teoria però que a l'hora d'aplicar-te-la a tu mateixa no et funciona oi? Per les teves paraules dedueixo que estàs patint molt i que no saps massa com portar-ho. Però alguna cosa hauràs de fer, oi? En relació al teu aspecte físic, potser pots consultar a algun metge, dietista o nutricionista que t'aconselli amb el tema del menjar. Sempre és millor que fer-ho pel teu compte i córrer el risc de desenvolupar algun trastorn alimentari i empitjorar les coses. A banda d'això, fer algun tipus d'exercici físic, que també va moolt bé pel "coco". Ara bé, està clar que també has de fer un treball psicològic perquè no pot ser que et faltis al respecte a tu mateixa amb aquests comentaris i calificatius tant durs...(sóc lletja, no serveixo per res, em faig fàstic...). Entenc que no t'agradi la teva imatge i vulguis millorar alguna cosa d'ella però aquesta associació que fas: noia alt prima guapa = feliç...i noia baixeta, morena,gorda etc. = lletja, infeliç, sola...va més enllà de la imatge corporal.
Estic segura que tens un munt de qualitats, virtuts, capacitats, etc. (físics i mentals) que en aquests moments no saps apreciar però que hi són i has de saber treure i potenciar.
Et proposo un exercici: demana a tres persones del teu voltant (que et coneguin bé i t'estimin: familiars, amics...) que escriguis en un paper coses bones de tu, evidentment sense ser-hi tu present en el moment de fer-ho. Llavors que te'l donguin i t'ho llegeixes...fliparàs.
Gràcies per la teva consulta. Sempre endavant!!!
www.interpersonal.cat