Em fan bullying
Hola, em dic Iris tinc 14 anys i pateixo bullying des de fa anys,justament 14 anys. Quan vaig arribar aqui pensava que no hi havia això, pensava que no hi havia bullying que et tractaven com un d'ells, però em vaig equivocar, aqui hi ha racisme, jo mai m'he atrevit a dir que m'en fan perquè sóc molt vergonyosa i tinc por de que al insti hi hai problemes amb els nens de me clase. Jo intento de que parin de dirme coses.
També vull dir que els meus amics m'estan deixant de banda, no entenc el perquè, es pensen que sóc friki o una cosa aixi i ja em deixen de banda; sempre que m'apropo a elles s'en van de mi i em quedo sola, ja no tinc amics o algu? estic molt preocupada aquestes coses que he explicat siusplau ajuda'm!!! Tinc que anar a un psicòleg?? Ajudaaa!!!!
InterPersonal

Hola Iris,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
El primer que has de fer per acabar amb aquesta situació és dir-ho a algú adult del teu voltant. Sobretot al teu tutor o algun professor amb qui tinguis confiança. També pots parlar-ho amb els teus pares. Aquestes situacions no les podem manejar sols, necessitem que algú amb més poder ens ajudi.
No és agradable sentir que les teves amigues se'n van quan t'apropes. Però abans de fer interpretacions, jo et diria que intentéssis parlar amb aquella amiga amb qui tinguis més confiança i li exposes la teva situació. Diga-li com et sents i com estàs vivint la situació. Recorda que tots tenim gustos diferents i que ho podem compartir amb diferents persones. Potser amb elles no teniu els mateixos gustos musicals, però sí que us enteneu en l'esport, en les aficions o en els valors.... busqueu allò que compartiu!
Una abraçada!
www.consultajove.cat