molts lios!
Hola, resulta què jo, soc de les típiques persones que sempre m'estan fiquant en lios, en fi,... avui ma mare ha tingut l'entrevista amb el meu tutor i.. ha anat fatal. Admeto que ja fa mig any que ma mare i jo ens portem fatal, jo ara estic passant per l'etapa mes dificil de la vida: l'adolescència i resulta que ultimament tinc el meu noi tot el rato al cap i molts problemes amb les meves amigues de lescola... i m'agradaria que la solució que li ha donat el meu tutor a la meva mare no fos que tinc d'anar a la psicòloga, m'agradaria que quan em passa algo li pogues explikar i no em renyes perque el que llavors fa és duplicar la situació tenint una varalla amb me mare i el problema del principi... ja li he dit mil cops i per culpa d'aquestes baralles els meus pares s'estan discutint molt últimament i aixó crea altre problema! Bua ames el meu xicot i jo estem sortint per secret perquè gairabé totes les nenes d'eso van per ell i si s'en enteressin m'arrencarien el cap! I justament les meves amigues estan bojes perdudes i jo se ven ve que fer si no es plorar i desesperarme!
InterPersonal

Hola Claui,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
A veure, anem a pams que potser així no semblarà tot tan caòtic.
Pel què fa a la relació amb la teva mare, entenc que no t'agradin les discussions i que la solució del tutor no és la que tu voldries. Així que t'animo a parlar amb la teva mare. Si vols poder explicar-li el què et passa, per què no comences tu? Quan tinguis un problema diga-li: "vull parlar amb tu, vull explicar-te una cosa que em preocupa". Estic segura que si t'apropes així a la teva mare, ella et rebrà amb els braços oberts, t'escoltarà i entre totes dues potser hi trobeu la solució. Prova-ho!
La relació dels teus pares no és responsabilitat teva. Si creus que últimament es discuteixen massa, diga'ls-hi. Potser ells no s'han adonat que això et preocupa i així els ajudes a portar-ho millor. Però de totes maneres, no és culpa teva. Ells dos són adults i han de gestionar la seva relació de parella.
Finalment, amb el teu xicot. Entenc que ho vulgueu portar d'amagat per no tenir "problemes", però vols dir que portant-ho d'amagat disfrutes de la relació? Parleu-ne amb ell, dels costos i beneficis que portaria mantenir la relació així o fer-ho públic. Heu de mirar pel vostre benestar.
Una abraçada bonica!
PD: L'adolescència és una etapa complicada, però també és una de les més boniques i que recordes amb més tendresa quan et vas fent gran, així que mira de disfrutar-la!
www.consultajove.cat