Ell té xicota...
Hola!
Tinc 16 anys i desde fa una mica més d'un mes, que una amiga meva em va presentar al seu xicot. Es veu que aquest noi i jo ens assemblem molt, al dos ens agrada moltísim llegir i sóm projectes d'escriptors, pensem gariabé el mateix i ens ho pasem molt bé junts. El cas es que la seva relació trontolla desde fa un bon temps. Ell mateix m'ha admès que la comunicació amb la seva parella no es gaire bona i que no pot mantindre conversacions rollo filosófiques amb ella, així que les té amb mi, rollo "cuernos intelectuales". La seva amiga está molt gelosa de mi (fins i tot li ha demanat que deixi de parlar amb mi), i jo m'he adonat de que el noi m'agrada moltísim i parlant amb un amic seu, m'he assabentat de que a ell també li agrado.
No vull trencar la relació i no penso posar-li els cuernos. Les meves amigues em diuen que m'esperi a que tallin, pero em sentiria molt violenta i carronyera perquè, bueno, es el xicot d'una amiga meva.
Qué he de fer?
Moltíssimes gràcies
InterPersonal

Hola alcachofa,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Sembla que estàs ficada en un bon embolic!
Aquestes situacions són delicades perquè comporten que les tres persones implicades estant patint o patiràn en algun moment. Així que, per molt difícil que sembli, hauràs de fer un anàlisi de danys:
- pots seguir parlant amb aquest noi, i esperar a veure què passa amb aquesta relació.
- pots parar de parlar-hi i remprendre la relació si ells dos ho deixen.
- pots decidir tallar la comunicació entre vosaltres i centrar-te en la teva amiga.
Està clar que en les tres situacions tu patiràs, però has de conèixer-te suficient per saber quines coses seràs capaç de suportar i de quines te'n penediràs. Em sap greu no poder-te ajudar més, però has de ser sincera amb tu mateixa i saber quins són els teus valors en aquestes situacions, perquè si fas allò que tu creus, per molt mal que et faci, no te'n penediràs.
Una abraçada
www.consultajove.cat