MASSA ESTRESSADA
Aquest any he començat la uni i estic super estressada. Tinc molta feina per fer i molt poc temps.
Vull fer la feina ben feta per treure bona nota, pero quan veig tota la que tinc i el poc temps nomes tinc ganes de plorar i no se que fer... veig i sento que no arribo a tot i em deprimeixo moltissim
que puc fer? necessito molts consells siusplau, estic fatal!!!!
InterPersonal

Hola teenagerpower,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
L'arribada a la universitat pot ser un bon moment per treballar la pròpia gestió i organització del temps, així que agafa-ho com un aprenentatge més!
Entenc que tinguis ganes de fer la feina ben feta, però també hauràs de prioritzar. Hi haurà treballs que serà necessari que t'hi impliquis moltíssim i altres que, valorant costos i beneficis, potser hauràs de fer més superficialment.
Anem a veure: l'ídeal és que puguis distribuir els diferents treballs i fer-ne un plànning temporal. Marca't quin dia voldries tenir-lo acabat. Llavors divideix-lo en diferents apartats i ves aproximant-te de la data final fins al moment actual. Així tindràs una guia de fins on has de tenir realitzat en cada moment.
Això estaria bé que ho fessis pels treballs "grans" de cada assignatura. Pel què fa a les pràctiques o als treballs més petits, guarda't un parell de dies a la setmana per realitzar-los. No t'exigeixis massa, primer fes-los i després podràs retocar el què creguis si t'ha sobrat temps (però que els tinguis fets com a mínim!)
I per últim, no t'atabalis... tot just acabes de començar i és normal sentir aquest canvi i la por a no adaptar-se, però estic segura que mica en mica aniràs trobant les teves estratègies per portar-ho millor.
Una abraçada!
www.consultajove.cat