Embolic d'edats i mentides (AJUDA!)
Hola! Necessito ajuda...fa temps (un any o així) vaig conèixer una noia pel xat i ens vam fer amigues, però com no em fiava gaire vaig mentir sobre la meva edat...i ella pensa que tinc dos anys més. Ara ella m'ha presentat un amic seu...iclar, m'ha presentat com una noia de la seva mateixa edat...i bé, araaquest noi m'agrada però està també sota squesta mentida que nopretenia anar de mala fe. Aquest noi m'encanta! I aquestanoia em cau molt bé! Els hauria de dir la veritat però s'enfadaran! I si la noia no ho sap però li digués al noi el noi la coneix i li diria oi? El problema és que li he començat a agradar al noi també...ajudeu-me siusplau! Què faig? Com dic la veritat (o no)?
Gràcies!!!
InterPersonal

Hola snookieBumble! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que a vegades sembla que dir una mentida pot ser una solució a una situació en la que no ens sentim eficaços a resoldre. De totes maneres, cal tenir en comtpe que les mentides no solucionen la situació, sinó que moltes vegades la desplacen. Per aquest motiu ara et trobes en aquest entrellat.
Per tant, anem a veure quines opcions tens ara:
1. primer de tot, saber que tots tenim al dret a equivocar-nos a vegades.
2. Que els altres es poden enfadar davant els nostres equivocacions. Però si que és cert que si un mateix ha de valorar si vol seguir sent amic d'aquells que no li permeten errors.
3. Pots sincerar-te, explicant que no ho vas fer per por a que no acceptéssin la teva edat, per molt que saps que tampoc és tan gran la distancia. I que davant d'aquesta por no vas saber com afrontar-te a la situació en aquell moment. Pots dir que ara t'has adonat de que no et va servir espantar-te de la por i dir la mentida.
Si expliques el teu punt de vista, permets que els altres puguin comprendre't millor.
4. Pots demanar disculpes. Disculpar-se sempre és un recurs positiu davant dels conflictes.
5. Hauràs d'acceptar les conseqüències de la mentida, siguin quines siguin. D'aquestes situacions un aprèn molt !!!
6. Clarifica que són persones que et cauen molt bé i que et sap greu el malentès.
Tens dret a equivocar-te !!! El més important és aprendre dels nostres equivocacions!!
Tens dret a tenir por!!! El tema és no tenir por, és què aprenem i què anem aprenent a fer davant de la por!!
Si no tinguéssim por no aprendriem a ser valents!!
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat