Què li passa a la meva millor amiga?
Hola,
des de fa ja un parell de mesos que he notat que la meva millor amiga té una sèrie de reaccions que em preocupen: mai es menja l'entrepà a l'hora del pati (sempre el llença tot i que jo sento que la seva panxa fa soroll de gana), mai brena (quan cada any cuan sortim de l'escola i anem a l'academia brenem pel camí), quan hi ha alguna festa o dinar amb amics ella sempre diu que no té gana, o que ja ha menjat a casa i coses així. I el que més li noto és que s'ha aprimat, i bastant. Tots el pantalons que s'ha comprat són d'una talla menys de la que tenia abans, i tot i així li queden amples (inclús els leggins). No vull semblar una psicòpata preocupant-me tant, però si li passés alguna cosa seria horrorós. Jo alguna vegada li trec el tema com: ultimament mai t'acabes l'entrepà, o: vols que ens partim aquest crusant? i sempre acaba desviant-se del tema o dient-me que deixi de tractar-la com si fos la seva mare. I és que a mi no m'agrada fer-ho, pero estic preocupada.
Ajudeu-me siusplau !
Gràcies :)
Júlia
Sara Bujalance

Hola juliaa64! És normal que estiguis preocupada perquè per totes les coses que fa la teva amiga podem deduir que és possible que estigui patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquestes malalties són molt greus i poden perjudicar moltíssim a la persona que les pateix, per això és molt important que la teva amiga rebi ajuda, per evitar que empitjori i aconseguir que es trobi bé. El millor que pots fer és parlar amb ella però no del menjar, ni tampoc del pes, parla amb ella sobre com se sent per dintre, les seves emocions, si està trista o preocupada per alguna cosa.. Potser així t'explica què li passa. També és molt important que li expliquis la teva preocupació, i que l'animis a que parli amb els seus pares, ja que els únics que s'han d'ocupar d'ajudar-la a que es posi bé. Intenta convèncer-la per a que sigui ella mateixa qui parli amb els seus pares. Si passat un temps veus que no ho fa, aleshores hauràs de ser tu qui hi parli directament amb ells, o amb els professors. Sé que pot costar fer-ho, i la teva amiga s'enfadarà al principi, però de ben segur que més endavant entendrà per què ho has fet, i t'ho agrairà perquè veurà que has fet el que fan els bons amics de veritat. Molts petons!!