Mentides [URGENT]
Hola bona tardaaaaaa!
Tinc un problema molt greu, acostumo a mentir desde sempre ja que mentint m'he sentit més acceptada.
Què puc fer per deixar de mentir? Es que soc incapaç, a més a tothom els hi he mentit i he de mentir diariament per seguir amb la mentida i no em delatin, pero em fa por dir la veritat ja que perdria a molta gent i em quedaria sola.
Algun consell?
Graciesssssss:)
InterPersonal

Hola Ciutadanadunlloc,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva sinceritat!
A vegades creiem que una mentida ens ajuda a sortir d'una situació incòmode, però només per un temps, perquè com molt bé expliques, aquesta mentida s'ha d'anar mantenint i ens consumeix moltíssima energia!
Sé que et pot fer por explicar la veritat, però quan ho hagis fet ho agrairàs. Comença per les persones amb qui tinguis més confiança i explica-ho com ho has fet aquí. Explica els teus motius per mentir, com et senties i sobretot, com et sents ara. És possible que s'enfandin o els faci mal saber la veritat, però estic convençuda que amb el temps t'ho agrairan.
Crec que estàs sent molt valenta en reconèixer aquest comportament que no t'agrada de tu i en voler-lo millorar. Caldrà que t'esforcis, que estiguis atenta a les mentides que et surtin i que rectifiquis quan te n'adonis!
Una abraçada
www.consultajove.cat