Problema amb el creixement del meu cos
Bones!
Ja fa uns anys que tinc el mateix problema. Veig als demès nois que tenen barba i tenen un cos bastant desenvolupat, però m'hi miro jo i encara no m'ha sortit la barba (nomès el tipic bigoti i una mica de pels a la perilla). També faig bastant d'esport i ni les cames m'augmenten de volum, ni els braços, i en general, el meu cos, en comparació amb altres col·legues amb qui faig esport. És com si el meu cos anés atrassat i encara no volguès desenvolupar-se del tot. He estat anant al gimnàs durant uns 2 mesos però és inútil, no augmento de volum ni res.
Tot això no em preocuparia si no tinguès 18 anys. Normalment, hi ha gent que em diu que no em preocupi, que cada cos és un món i que ja faré l'estirada definitiva, però com he dit, al tenir 18 anys, ho trovo molt estrany...
Em podres dir què em passa? Salutacions i gràcies!
InterPersonal

Hola Carles,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Cada cos es desenvolupa a diferent ritme i pel què sembla el teu s'ho està prenent amb una mica de calma. Entenc que a la teva edat et preocupi no veure't igual que els teus companys, però pel què expliques ja tens pèl al bigoti i segurament has augmentat de pes (encara que no tant com tu voldries).
T'ho hauràs de prendre amb calma, hi ha persones que no fins als 21-22 anys continuen creixent, així que paciència! Intenta no comparar-te amb els teus companys i si fas esport o vas al gimnàs que sigui per divertir-te i no per augmentar el volum de la musculatura!
De totes maneres, si et preocupa que hi hagi alguna alteració, sempre pots fer una consulta al teu metge de capçalera i ell et podrà orientar millor de la teva condició física.
Una abraçada
www.consultajove.cat