el meu ex
Hola! perdona per molestarte, el meu problema és aquest:
vaig durar un any amb el meu novio, els 10 primers mesos anaven fàntasticament de perles, erem la tipicia parella de pel.licula ens estimavem BOJAMENT però va arribar l'estiu i ja no ens veiem tant i passava de mi i em va deixar al fer un any(just quan va acabar l'estiu) quan em va deixar estava plorant i em va dir que ho necessitava fer, que potser s'arrepentiria però que ho volia fer així que em va deixar dientme que espera que en algun futur ens trobem. Porto dos messos sense ell, ell ja ha fet la seva vida i esta amb altres noies ,però jo encanvi estic bastant malament, estic com la primera setmana que em va deixar, em sento buida i no sóc feliç, i no puc estar amb cap noi perquè el tinc al cap les 24 hores del dia tot i que han passat dos messos i una setmana
Si us plau, Què podria fer per deixar de plorar i oblidarme d'ell i fer vida nova? un petò
InterPersonal

Hola Gemma12. Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'interpersonal.
Entenc que estiguis malament perquè estàs passant per un procés de "dol", estàs el·laborant la pèrdua d'una persona que era important per tu. I aquest procés passa per tot un seguit de fases que van des de l'acceptació de la pèrdua, amb la conseqüent explosió emocional (tristesa, ràbia, etc.) que l'acompanya, fins l'adaptació a la nova situació. I no hi ha una fórmula per passar-lo. Cada persona viu aquest procés de manera diferent i necessita un temps diferent. Per tant, en principi jo et diria que és bo que ploris, que expressis la ràbia, la impotència, etc. Tampoc fa tant que us ho heu deixat (que t'ha deixat). A més, el fet que ell hagi "refet" tant aviat la seva vida amb altres noies, crec que encara t'ha fet sentir més malament i et costa més de passar pàgina. Després de donar-te un temps més per acabar de plorar, cridar, etc. jo et demanaria que fessis una valoració del què ha representat per tu aquesta persona, una llista de coses bones i una altra de dolentes (segur que hi són...). Això equilibrarà una mica els teus sentiments i pensaments, ja que de vegades tendim a idealitzar allò que hem perdut. Després, agafa un objecte que et faci pensar en ell i despren-te'n de la manera que vulguis (cremat, enterrat, llençat...). Llavors, comença de nou.
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat