AJUDA!! :'( no vull estar sola...
Hola adolescents!!
Mireu, m'agradaria que m'ajudessiu amb un tema que fa molt temps que hi penso. El problema es que jo soc molt timida perque crec que em fa molta por a no agradar a la gent i a que em rebutjin i casi mai dono la meva opinio. Tinc molta por a quedar-me sola i per aixo intento quedar be amb tothom. I crec que es aquest el problema, com que jo no estic be per dins doncs tampoc puc estar be amb els altres. Els hi he demanat ajuda a les meves amigues (perque elles si que son sociables) pero em diuen que sigui jo mateixa que no saben com dir-ho. I sempre he anat amb un grupet d'amics tancat i amb ells m'ho passo super be perque puc ser jo mateixa pero quan ja no estic amb ells canvio super rapid d'actitud. Però l'altre problema es aquest: durant dos anys he estat amb elles dues i anavem a tot arreu juntes pero aquest any, amb el batxillerat, ens hem separat i he hagut de tornar a fer amigues (sempre m'ha costat molt fer amics, pero amb elles no em va costar), encara que vaig amb unes que no em cauen molt be perque tampoc tenim molt en comum, m'agradaria poder obrir-me mes i poder ser jo mateixa sense sentir aquesta por a dins. I encara que molts cops he mirat pel YouTube i per molts llocs com no ser timida a l'hora de la veritat sempre faig el mateix. No se, a vegades he pensat a marxar a un país lluny d'aqui i poder començar de nou perque seria millor o algo perque estic super obsessionada amb aquest tema (ma mare ja em diu que soc una exagerada amb les coses). Si anes a un psicoleg se'm passaria mes rapid??
Per que nomes a mi em passa aixo? Tampoc he tingut mai cap novio i tinc 15 anys pero com que casi tothom al meu voltant n'ha tingut o s'ha liat o algo pues aixo em decepciona bastant, perque tambe les meves amigues lliguen molt perque son simpatiques pero ningu es fixa amb les persones timides passen sempre desaperçabudes. :(
Ajudeu-me siusplaau! M'agradaria ser feliç i positiva per dins i sentir-me be ni que sigui amb mi, i poder-ho contegiar! M'agradaria treure'm aquesta por que sempre em tortura a quedar sola pero es que a vegades penso que si soc com soc jo si que estaría sola de veritat i llavors si que no em voldria ningu! Tambe tinc molta enveja de la gent extrovertida perque jo ho donaría tot per ser com ells..
InterPersonal

Hoolaa. Sóc l'Assumpta, psicològica d'Interpersonal.
Hi ha moltes persones que són tímides, no ets l'única. La timidesa és un tret de la nostra personalitat, que si bé tal com dius ens pot portar dificultats sobretot a l'hora de les relacions personals, cal acceptar-la per començar a vèncer-la. Segurament no deixaràs de ser tímida un dia per l'altre però sí és possible reduir-la i treballar-la per tal que no t'interfereixi tant en el teu dia a dia. A més, ho expliques molt bé tu. Darrera la timidesa hi ha la por a no agradar als altres, a que et rebutgin, a quedar-te sola. També hi ha molt perfeccionisme, i sovint una autoestima una mica massa baixa. Lo bo és que tot això es pot treballar i millorar, per tant, l'opció d'anar aun professional que t'hi ajudi la trobo molt acertada. Segur que et va bé!
En relació al tema dels nòvios i els lios. Tens 15 anys!!! Hi ha moltes nenes/noies que sí han tingut algun lio però t'asseguro jo que moooooltes que no. De fet, no hi ha una edat determinada en la qual ja hagis d'haver tingut un nòvio o un lio, no està escrit enlloc. És una cosa que vé quan ha de venir, no quan "toca".
Deixa de comparar-te tant amb la resta de gent i sigues tu. Accepta't, valora't, confia en tu i treu lo millor de tu mateix. Encara que siguis tímida segur que ho pots aconseguir. Endavant!!!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.consultajove.cat