casarse per cultura!!! urgentt!!!!
Hola
jo soc marroquina, pero des de sempre he viscut a cataluña, es a dir em sento catalana però tinc un problema fa un any un cosi meu s'em va declarar, vueno ell i molts mes pero tots ells s'em declaraven nomes per els papes tot hi sense que jo els conegui de res pero jo li vai dir que no vull li vaig dir be i educadament, tambe li vaig explicar que des del meu punt de vista no em sembla be casarme amb ell(el meu cosi) o amb ningu familiar.
Ell va anar a casa meva i li va dir al meu pare pero jo ja li habia dit al meu pare tot el que habia pasat abans que ell i el meu pare li va dir el mateix que jo, a part tambe li va dir que no tinc edat per casarme (tinc 15 anys), pero ara lo pitjo de tot es que no confio en ningun arab nomes per aquesta rao.
No se que fer, ara tots el nois s'em apropen per interes i no em refio de ningu.
que puc fer?? Adolecent ajudemue sisplau
InterPersonal

Hola fatima.Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que estiguis preocupada per això que et passa, però per altra banda és normal que durant un temps, després d'haver viscut aquesta experiència, hagis deixat de confiar en els nois que són de la teva cultura o religió. Totes maneres, està molt bé que no hagis pres una decisió tant important com és la de casar-se, així en pla ràpid, per pressió o perquè tocava...i que hagis pogut defensar la teva opinió. Segurament que no hagués estat una bona decisió aquesta, tant per l'edat com pel fet de no conèixer ni estar enamorada de la persona que t'ho demanava.
I entenc que de vegades, portar una mica "la contrària" a lo que socialment o tradicionalment està establert, no és fàcil, però és el millor si tu ho creus. Per tant, endavant. Segueix creient en tu i defensant la teva opinió quan calgui. Tots i totes mereiem que se'ns respecti. Estic segura que trobaràs la persona que ho faci, sigui àrab, català o el què sigui.
Gràcies per la teva confiança. Una braçada!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat