Consells
Hola, sóc una noia de 14. Tinc varis dubtes sobre la meva vida, suposo com tots els adolescents. Però és que fa unes setmanes que he descobert que prefereixo estar a casa que amb els amics. crec que al final les meves amigues es cansaran de mi, el cas és que no m'importa, perquè sé que no són 'grans amigues' meves, el que passa és que són les úniques que tinc ara mateix. Sí, potser sóc egoista, potser sóc rara, però és així. M'agradaria saber si és normal, tot això.
Una altra cosa que et volia dir és que ultimament tinc pensaments una mica suicides (podria dir-ho així?). Pot semblar una tonteria sí, però per exemple, cada dia quan vaig amb bicicleta tinc com ganes de caure i que m'atropelli un cotxe i coses d'aquestes. Necessito saber si tot això és normal perquè m'estic començant a espantar.
Moltes gràcies
PD: hO SENTO QUE SIGUI TAN LLARG
InterPersonal

Hola laralara. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
El fet que prefereixis estar a casa que sortir amb els amics o amigues, puntualment, no és cap raresa ni vol dir que siguis egoista, crec que és normal. I més, si pel què expliques no t'hi acabes de trobar bé o no són grans amigues teves. Tots tenim dies que necessitem estar sols, a casa, tranquils, etc. Una altra cosa és que això et passi sempre o "massa freqüentment"...I també com ho vius tu. Si es tracta d'una elecció personal per ganes d'estar sola i ho vius bé, o és perquè estàs passant una mala època, tens problemes i no tens ganes de fer res, etc. i no ho vius bé, perquè t'agradaria sortir, està més alegra, etc. Si es tracta d'aquesta segona opció, jo et recomanaria que en parlis amb els teus pares o amb alguna persona més adulta del teu voltant amb qui tinguis confiança (profes, tutor/a...) i que demanessis ajuda si cal a un/a professional psicòleg/a.
Si estàs passant per un baixón a nivell personal és bo que comparteixis els teus sentiments, preocupacions, etc. amb algú, no t'ho quedis per tu. Tens tot el dret a sentir-se malament i a quedar-te a casa algun dia, però jo t'aconselleria que comencis a posar fil a l'agulla per sortir d'aquesta situació. Pensa que és una cosa temporal i que millorarà segur. Però hi has de posar de la teva part. Comença a pensar què pots fer per sentir-te millor. Fes una llista d'aquelles coses que t'agraden i amb les que et sents viva (pot ser el què vulguis): fer esport, dibuixar, pintar, ballar,quedar amb algú, mirar-te un peli, comprar-te una peça de roba, sortir a caminar, etc. I comença-les a fer ja!. Si estàs trista perquè algú t'ha decepcionat, pensa que no tothom és igual i que hi ha molta gent maca al món. Segur que la trobaràs, però també l'has de buscar.
Gràcies per la teva confiança. Endavant!!!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat