FLUXE
hola soc la violet estic hem una etapa difil cada dia quant m'hen vaig a l'ecola no en passa res pero quant es l'hora del pati vaig un moment al lavabo despres quant sona el tibre pujo a la classes i en noto que les calçes les tic molles pero no vaig una altre vegada i tuc fluxe que puc fer siupluuuuuuuu ajuddddammmmmm
InterPersonal

Hola hola! Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
El fluxe vaginal, o simplement fluix, és un fluid corporal que surt per la vagina a les dones a partir de la pubertat. És una excreció normal que serveix per a humectar i lubricar la vagina, de la mateixa manera que altres mucoses (ulls, nas, interior de la boca, etc.) necessiten també mantenir una certa humitat. En alguns moments se'n segrega més; per exemple durant l'embaràs o, al cicle menstrual (la regla), a l'època d'ovulació; i en d'altres menys, com al postpart o la lactància. La seva textura, de líquid a gel enganxós, i fins i tot el color (que sempre és clar) i la intensitat de l'olor canvien cíclicament al transcurs del cicle menstrual.
Si el fet que et preocupa és que en ocasions et mulli més les calces, el què pots fer és posar-te un salva-slip, que és com una compresa però més petita i que serveix exactament per això, per mantenir la higiene els dies que aquest fluxe és més intens.
Crec que no t'has de preocupar per res en aquest sentit, ja que el què expliques és be normal.
Totes maneres, si vols quedar-te més tranquila li'n pots parlar amb la teva mare o amb algun adult/a amb qui tinguis confiança i et dirà el mateix. O, si vols, li pots demanar que t'acompanyi al ginecòleg/a o al teu metge o pediatre, ells són professionals i t'ho poden explicar amb més detall.
Gràcies per la teva confiança. Un petonàs!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.consultajove.cat