Embolicada
Necessito saber que em passa estic molt embolicada, no se que acabarà sent de mi si no puc posar ordre al meu cap…
Primer de tot et faré un resum de la meva personalitat per que et fagis a la idea: tinc 14 anys, soc alta (1,75) i primeta (49kg), soc blanqueta de pell i morena de cabell. M’importa molt la opinió dels altres, encara que sé que això no es el mes important. Soc de les “popus” de la classe, però no margada cridar molt l’atenció. Tinc bastantes inseguretats de mi mateixa i també soc tímida amb la gent que no coneixo.
Aquí ve el problema: m’agraden dos nois
El primer noi és bastant popular, el coneix molta gent. Ens asseiem junts a la classe, a mi em tracta diferent a les altres noies, no sé; crec que li fa vergonya parlar amb mi o es posa nerviós…Fa temps que va passar algo entre nosaltres: estàvem acabant la classe, va entrar un amic seu i li va dir en veu alta – Aquesta es la noia que t’agrada? – i em va senyalar a mi. De seguida van marxar, suposo que ell es va avergonyir. (I ara podries preguntar-te: com se que ell la estimava?; estic molt segura de que m’estimava perquè sinó hagués reaccionat d’una altra manera). I a partir d’aquell dia tot va canviar, ja no em parlava de la mateixa manera, ja no ens explicàvem tantes coses,…
El segon noi s’assembla més a la meva personalitat, encara que és mes obert. Ell i jo som els delegats de la classe. Quan parlo amb ell em poso nerviosa…no sé perquè. Hi ha una noia a la classe que “tonteja” amb ell (en realitat no se si tonteja o què fa, perquè esta intentant tornar amb el seu nòvio, però bé) el cas es que quan ho veig em poso molt gelosa.
La conclusió que he tret després de dies de pensar molt, de nervis i d’intentar esbrinar coses sobre ells es: estimo al primer amb el cor i al segon amb el cap, però no podria deixar d’estimar a cap dels dos.
Ara bé nose que fer si dilse la veritat o parlar amb ells perquè no puc mes necessito saber el que pensen. Siusplau digues la teva SINCERA opinió del que es millor que fagi
Moltes gràcies i bon dia
InterPersonal

Hola Laiza. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Doncs per començar, jo et diria que fossis SINCERA amb tu mateixa també.A tu quin t'agrada de veritat? Ho dic perquè de vegades confonem el fet que ens agrada agradar a alguna persona, en aquest cas noi, que ens facin cas, que estiguin per nosaltres, etc. però no aquesta persona en sí no ens agrada tant...M'entens? En relació al primer noi, segurament que el fet que el seu amic fes públic, en veu alta, que tu li agradaves el va fer posar nerviós i si és tímid pot ser que s'hagi bloquejat o que hagi fet un pas enrera per por o per vergonya. Però tu...què sents per ell? a banda del fet que li agrades...
En relació al segon noi...veig que potser t'agrada més la seva manera de fer, és més obert, etc. El fet que hi hagi aquesta noia tontejant amb ell et fa agafar por a "perdre'l". De fet encara no el tens, ni saps si t'agrada prou.
Què vol dir que el primer t'agrada amb el cor i el segon amb el cap? segur que ho saps...què et fa sentir un i l'altre a banda que un li agradis i l'altre estigui en perill..
Podries fer-te una llista de les coses bones i no tant bones d'un i l'altre i a partir d'aquí decidir. Totes maneres, crec que tampoc hi ha pressa. Jo et recomanaria que els vagis coneixent els dos i ja veuràs.
Moltes gràcies per la tev confiança. Unpetonàs.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat