Fuma herba...
Hola!
Volia comunicar-vos algo que em te bastant preocupada..Tinc un millor amic, que ja fa mes d'un any que ho som.Ens portem molt be, m'ajuda en tot, i m'ho explica TOT. Es com un germà, i l'estimo moltissim...El cas es que l'altre dia em va dir que ell i un amic seu que fuma herba van fumar, incluit ell, i em va dir que no m'enafades, perque ell sap que jo estic molt en contra de les drogues..Li vaig dir que no se que feia amb la seva vida fumant amb 13 anys..i em va dir que no passava res, que lo dolent era el tabac ,no la herba.Pero jo sé que la herba influeix molt als estudis, i ultimament el veig molt desconcentrat..Jo no vull que fumi..l'altre dia vam quedar amb uns amics i vam estar parlant un rato a soles i li vaig dir que ho estava passant malament..i em vaig posar a plorar, pero jo crec que ell seguira fumant..Que faig? l'estimo tant!No soporto saber que fuma!
InterPersonal

Hola bonica,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
A vegades els amics prenen camins que no ens agraden i ens fan patir, oi? Et felicito perquè tu et mantens ferma en la teva opinió. Tant la marihuana com el tabac són substàncies que afecten al SN Central (el cervell) i poden provocar efectes que no ens agraden. En el cas de la marihuana sol afectar a la motivació, a la memòria i a l'atenció (per això es diu que afecta en els estudis).
Em sap greu dir-te que no pots fer gaire més per ell. Tu no pots responsabilitzar-se dels seus actes. Li pots recordar que tu no estàs d'acord amb el què està fent i que no t'agrada gens veure'l així. Com a amiga és el que pots fer: recordar-li que no és una bona decisió i que pot tenir conseqüències.
Una abraçada
www.consultajove.cat