Angoixa?
Hola,sóc la Neniii<3 tot just acabo de començar l'adolescencia i os volia explicar q fa un temps q estic angoixada.... Quan em llevo, per exemple, estic angoixada i quan arribo al cole m'anyoro dels pares.... I em passo el dia aixì. Això no m'havia passat mai.... Tinc ganes de plorar al mig d'una classe. Ajuda!
InterPersonal

Hola Neniii,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Benvinguda a l'adolescència! Acabes d'entrar en una etapa on els canvis físics són els que més es veuen (apareix l'acné, es desenvolupen els pits i els malucs, canvia la veu, apareix pèl a les aixelles, a les cames i al pubis, i la menstruació, entre altres), però aquests canvis físics venen acompanyats d'altres canvis psicològics que també són importants:
- Busques més intimitat
- Et relaciones millor amb els teus amics
- comences a tenir enganxades amb els teus pares
- i sobretot.... tens canvis d'humor!! Què vol dir això? Doncs que pots llevar-te enfadada o trista, que alguna cosa a l'hora del pati et posi de bon humor, però quan tornis a casa et sentis cansada o esgotada.... Tindràs la sensació que tot és fantàstic o tot és un desastre!
I per aquí... hi hem passat tots, sé que potser no et consola, però els adults del teu voltant et poden entendre. Procura no atabalar-te massa en com et sents. Què vull dir? Doncs que si notes que estàs enfadada, t'ho expliquis i et permetis estar-ho. No passa res, tots tenim emocions i hem de saber expressar-les i gestionar-les.
Una abraçada
www.consultajove.cat