Una mica... perduda?
Hola bones!! Sóc una noia de 18 anys del berguedà i bueno resulta que hi ha un tema que em "preocupa" una mica. Faig 1'68 i peso entre 47'5-48kg normalment però avui m'he pesat i marcava 49kg. Se que estic molt bé de fisic pero s'em veu prima segons el que em diuen, aquests dies he menjat una mica millor, i per això he pujat de pes, el fet de veure que m'havia engreixat ha estat una sensació extranya, com si hagués fet alguna cosa malament, ja que engreixar està mal vist. Aleshores em preguntava si puc fer alguna cosa per quedar-me com estic i seguir igual? Cada dia em peso 1 cop mínim i intento mantenir-me però està clar que algo he fet "malament"
Necessito algun consell per deixar de pujar i mantenir-me així, com ho puc aconseguir??
pd: Lo de engreixar està mal vist ho dic pq al anar a l'institut sempre veig anuncis pel carrer de l'estil "Adelgazar ahora es posible con tal.." "¿Quieres adelgazar? !Aquí te ayudamos!" I coses així...
Espero que em pogueu ajudar! i mercii per llegir, un petó! <3
Sara Bujalance

Hola Fiiona! El teu pes és molt baix, de fet, t'aniria molt bé guanyar algun quilo. No facis ni cas del que diguin els anuncis, ja que el model de bellesa actual és un model perjudicial per a la salut, irreal (creat a base de photoshop) i la única cosa que aconsegueix aquest model és carregar-se l'autoestima de la gent. Engreixar no està malament, i encara menys en algú que està en baix pes, com tu. El que has de fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat i fer esport habitualment. Fent tot això no t'has d'amoïnar per res més. Treu la bàscula de casa, oblida-te'n, i parla amb la teva familia i amics sobre com et sents amb el cos, ells t'ajudaran a sentir-te bé i evitar una malaltia tan greu com l'anorèxia. També pots trucar-nos a Fundació Imatge i Autoestima si necessites parlar sobre coses que et preocupin, com el menjar, per exemple. El nostre telèfon és el 93 454 91 09. Molts petons!!