no se que fer
hola! be, jo aquest any he entrat a l'intitut, i he fet molts amics i amiges, pero el problema esta en una nena que es de les tipiques xonis que es fiquen en baralles que em cau be, pero jo no em vull tornar com ella! i ella intenta acostarse mes a mi no li puc dir res per a no semblar borde!
siusplau responeumee de veritat que estic feta un embolic!
InterPersonal

Hola elia,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Me n'alegro molt que hagis fet tants amics! Respecte al que m'expliques, et felicito per tenir tant clar què vols i què no vols. Crec que és important que defensis els teus drets. No cal ser "borde" ni agressiva, però tampoc fer tot el que ella et diu. Es tracta de ser tu mateixa i dir-li amb bones paraules: "mira, això que fas a mi no m'agrada i jo no ho faré". Mantent-te ferma en la teva posició.
La millor manera de fer que ens respectin és respectar-nos nosaltres mateixos els nostres drets. I tu tens dret a decidir quines coses et venen de gust i quines no, així que sigues valenta!
Una abraçada
www.consultajove.cat