Escola
hola, m'agradaria que no diguéssiu qui sóc ni res.
Fa temps que no estic bé a l'escola, no tinc amics, encara que vaig amb algunes noies són bastant falses casi totes, se'n riuen de mi però després fan com si res, o em crítiquen perque m'agradi One Direction i la Taylor Swift. Una d'elles és la única en la que crec que puc confiar, em diu que anirem juntes però després em deixa tirada, passa de mi... i quan m'enfado ella em diu moltes coses ho m'escriu un "toxote" al whatsapp i jo com una estúpida la perdono, perquè crec que cambiarà per mi i no se'n anirà amb les altres, però això no passa, i m'he plantejat el pròxim curs cambiar-me d'escola, però mai ho he fet i em fa molta por, no se fer amics, sóc molt tímida i em fa por que per dir algu es riguin de mi ho faci el ridicul, no ho tinc gens clar, i ningú m'ajuda a prendre una desició, només em diuen que cambiar-me d'escola seria pitjor... no se que fer.
Si us plau ajude'm, moltes gràcies.
InterPersonal

Hola anònim. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
L'adolescència és una etapa de molts canvis en la vida d'una persona; no només a nivell fisiològic i físic (hormonal) sino també a nivell emocional. També hi ha canvis a nivell escolar (ESO, Batxillerat, FP, etc.), canvis en les relacions familiars, d'amistats, etc. La paraula "canvi" significa deixar enrera algunes coses que ja no tenen sentit i donar la benvinguda a unes altres que marquen l'inici d'una nova etapa. I això de vegades fa patir. La situació per la que passes a nivell d'amistats és molt habitual. Per descomptat que deus estar patint perquè veus que les amigues que tenies "de tota la vida" són diferents, han canviat, i no compartiu les mateixes coses que abans. Hi tenen dret, com tu. Però...no deixis que se'n riguin de tu ni que et manipulin. Si no t'agrada el seu rotllo, deixa-les tu i vés a fer-ne de noves. I si creus que et serà més fàcil canviant d'escola perquè tens l'oportunitat de conèixer gent nova, fes-ho. No tinguis por, confia més en tu mateixa i en les teves capacitats. No ets l'única que li passen aquestes coses i estic segura que te'n sortiràs. Ja m'ho explicaràs.
Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat