Adicció a la tristesa?
Hola!
Ja fa molt de temps que em sento sola, deprimida, amb l'autoestima pels terres i trista, potser des de fa un any i mig. Últimament la meva mare m'ha notat la tristesa (a bones hores!) i ara vol ajudar-me a ser més feliç. El problema és que jo no estic segura de voler ser feliç una altra vegada. Per a què? Per a que em tornin a traïr, a insultar i a marginar, com sempre han fet? A més a més, tinc la sensació de que aquesta tristesa està massa dins meu com per a poder canviar-la, és com si ara fos una part de mi que no vull abandonar. Sóc adicta a la tristesa? Què puc fer? No vull que vagi a pitjor però tampoc vull que vagi a millor, m'asusta ser feliç.
Gràcies!
InterPersonal

Hola Wanderlust,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La veritat és que no sé en què vols que t'ajudi. Dius que no vols anar a pitjor, però tampoc a millor, així que entenc que vols quedar-te en aquesta situació sempre? o és per por a ser feliç? Què t'espanta de ser feliç?
La teva mare t'ha ofert ajuda per estar millor, si vols canviar la teva situació, aprofita-la! Per què servirà? Doncs per estar més valenta! Si tu t'esforces i et deixes ajudar, segurament et serà molt més fàcil fer front a aquestes situacions desagradables que descrius.
No és fàcil desempallegar-se d'aquesta tristesa perquè ho impregna tot i fa que sigui difícil veure-hi més enllà, però et prometo que existeix. Hi ha la possibilitat de canviar la teva situació i està a les teves mans! Com?
- Acceptant l'ajuda de la teva mare
- Sortint a passejar, fent esport o exercici físic.
- No deixant que els pensaments negatius t'invaeixin.
- Buscar petites coses que et facin sentir a gust
- Estant amb la gent del teu entorn que estimes i t'estimen
- ...
Són petites coses, el canvi és lent, però veuràs com mica en mica t'aniràs trobant millor, però el més important és que tu vulguis estar millor. Sense la teva ajuda, ningú et podrà ajudar. Això tinga-ho clar!
Una abraçada i molts ànims!
Sigues valenta i atreveix-te a explorar aquest futur!
www.consultajove.cat