Bipolaritat/Drepessió...
Fa uns 5 messos o així que em sento deprimida, no se que em passa, tothom em diu que perque estic bipolar.. no només els meus amics sinó que els meus familiars més propers també, la veritat esque jo també ho noto...
casi sempre tinc ganes de plorar..
Ex: l'altre dia a educació fisica sense voler em van donar amb una pilota al cap, jo estava tranquila perque va ser un accident, peró quan va venir tothom ha veure com estava... vaig explotar els meus pulmons es van parar i el meu cervell no reaccionava vaig començar a plorar desconsoladament no era per el mal ni res... nose que em va passar molts cops em passa...
que es el que m'esta passant perque ningú em pot ajudar ?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot dir-te que això que et passa no té res a veure amb el Trastorn Bipolar, així que oblidem això, val?
El que expliques és molt habitual en les èpoques de canvi estacional. Molt sovint, durant la primavera o la tardor, ens sentim més abatuts, més cansats i quan s'acosta l'hivern també apareixen sentiments de tristor i de nostàlgia.
A més a més, l'adolescència també és una etapa vital de molts canvis físics i també psicològics. Dins els canvis psicòlogics hi ha la labilitat emocional, és a dir, els canvis d'humor constants. Això vol dir que estem molt més sensibles a tot el que passa a l'entorn i podem arribar a reaccionar desmesuradament.
No pateixis, no et passa res fora de la normalitat. Hauràs d'aprendre a controlar-te una mica millor, a gestionar els teus moments de ràbia o de tristesa i que no t'afectin en el teu dia a dia. Sé que és difícil, però és un aprenentatge que hem fet tots per poder gestionar millor les nostres emocions!
Una abraçada
www.consultajove.cat