Em costa fer amics.
Hola, jo des de ven petita ei tingut molts problemes per fer amic.
Quan era petita em feien la vida impossible, quan em vaig marxar de 1r de ESO i vaig anar a 2n a un altre institut vaig tindre amic però eren molt mes petits que jo perquè jo anava a AULA OBERTA i a ja érem de totes les edats i jo era la mes gran.
Quan vaig anar a la classe de la meva edat estava sola i no parlava amb ningú.
Ara tinc 17 any i no tinc amics.
M’agradaria que m’ajudessis perquè no vull estar tota la meva vida sola.
Gracies, sou els millors.
Adeu.
InterPersonal

Hola Mariona,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc com et sents, a tots ens agrada sentir-nos part d'un grup. De totes maneres et diré que en situacions com la teva on hi ha tants canvis d'aula, encara es fa una miqueta més difícil.
Però anem a solucionar-ho: La millor manera de fer amics és ser tu mateixa! No has de representar cap paper ni voler agradar als altres perquè això sol acabar malament. Procura iniciar tu algun apropament, mostra't oberta amb la resta de la classe i busca interaccionar amb ells. Per fer amics cal que hi hagi conversa, així que provoca-ho!
També pots intentar buscar amics fora de la classe, ja sigui apuntant-te a música, a idiomes, fent algun esport d'equip, aprenent a cuinar...
Veuràs que si tu et deixes, hi haurà molta gent interessada en conèixer-te!
Una abraçada
www.consultajove.cat