Ajudam
Hola, tinc 17 any i encara em mossego les ungles.
Em diuen que quan dormo també me les mossego .
Ei intentat fer un munt de coses com pintar-me-les ungles, portar xiclet,...
I res me les mossego igual i no se que fer.
M’agradaria portar-les xules però no puc perquè em queda horrible.
Gracies.
Adeu.
InterPersonal

Hola marionna<3. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
T'entenc perfectament...jo en tinc 42 i hi ha èpoques que també me les mossego. El mossegar-se les ungles és un dels hàbits (mals hàbits, tot i que n'hi ha de pitjors...) més freqüents que hi ha. Està clar que te les mossegues més els dies que estàs més nerviosa, però no només te les mossegues el dia que ho estàs...És un costum molt difícil de canviar perquè normalment es té ja des de molt petit/a i queda molt "arrelat" a la persona. Però, jo et puc dir en primera persona que es pot vèncer. Com? crec que no hi ha una fórmula màgica. Hi ha gent que s'hi posa aquell líquid tant horrorós que venen a les farmàcies, hi ha gent que se les pinta (encara que al principi no quedin bé), o que busca una conducta alternativa com la que tu dius de mastegar xiclet, o qualsevol altra que et serveixi per tallar la conducta en si (quan vas a mossegar-te-les fer qualsevol altra cosa, i sempre fer la mateixa). A mi, personalment, em va bé quan deixo d'intentar no mossegar-me-les, no hi penso, estic de vacances, etc., i també m'hi ajuda el fet de veure-me-les una mica arreglades (les pells, pintades to natural...).Un cop t'han crescut una mica i te les veus bé, ja no et venen ganes de mossegar-te-les.
Intenta-ho, segur que trobes la manera.
Gràcies per la teva confiança. Un petó.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat